Optimisme entre els fabricants de joguines de cara a consolidar durant aquest Nadal i Reis el que va ser un bon 2015. L'Associació Espanyola de Fabricants de Joguines (AEFJ), que concentra les 82 principals empreses de l'estat espanyol, preveu un creixement d'entre el 6 i el 7% al mercat estatal, superant els 1.370 milions d'euros i consolidant el punt d'inflexió produït el 2013. Els fabricants catalans van liderar les exportacions.

Segons les previsions del president de l'AEFJ, José Antonio Pastor, durant el 2015 el sector ha tingut xifres positives tots els mesos "fins i tot de dos dígits, inèdites des del 2010", un fet que fa que els fabricants siguin optimistes perquè en la campanya nadalenca acostuma a refermar-se la tendència que s'ha produït al llarg de l'any o a millorar-la.

En aquestes setmanes es ven el 75% de tot l'any. Les previsions indiquen que cada consumidor gastarà 139,7 euros per nen, un 3,5% més que el 2013. En relació a les exportacions, els fabricants també han augmentat un 13% les vendes a l'exterior. Els fabricants catalans lideren les exportacions degut al fort descens produït en exportacions a Rússia, destinació prioritària de les empreses situades en l'anomenada "Vall de la joguina", a municipis valencians d'Ibi i Onil (Alcoià), moltes d'elles especialitzades en nines. Tots dos territoris concentren el 70% de les empreses de l'AEFJ (42% valencianes i 28% catalanes) així com el 74% dels treballadors del sector (45% al País Valencià i 29% a Catalunya).

A falta de tancar la campanya nadalenca i amb dades fetes públiques per l'AEFJ al novembre, Catalunya ha augmentat en un 48% les exportacions, mentre que el País Valencià ha reduït en un 9% les vendes a l'exterior, principalment a causa de les exportacions de nines al mercat rus (un 64% menys). Per contra, les destinacions que més augmenten són el Regne Unit (130% més), situant-se com el quarta país de la Unió Europea en exportacions. El mercat europeu continua sent el preferencial per als fabricants de l'Estat, amb Portugal, França i Itàlia com a consumidors més importants.