L'any 2008 s'encetava la pitjor crisi econòmica i financera que han patit Catalunya i Espanya. Aquell any es tancava amb un indicador demolidor, que confirmava els pronòstics més malastrucs: les vendes de cotxes es desplomaven un 33,5% i aquell any es venien 15.112 turismes i tot terrenys. Les dades d'exercicis posteriors van ser encara pitjors -el 2009 tocaven fons, amb només 9.703 unitats venudes- i no s'han recuperat fins al tancament de l'any que acabem de deixar enrere: segons les dades de les associacions de fabricants (Anfac), de venedors (Ganvam) i de concessionaris (Faconauto), el 2015 es van vendre a Girona 15.319 cotxes nous, un 26,72% més que el 2014, és a dir, per sobre de la mitjana catalana (21,27%) i de l'espanyola (20,9%). «Recuperació» es la paraula que més van pronunciar ahir els representants del sector, els quals atribuïen l'increment de les vendes a «la millora del clima econòmic» i a «la confiança del consumidor, un major finançament, un descens progressiu de la taxa d'atur, el Pla PIVE 8 -les ajudes que atorga el Govern central per a la renovació del parc automobilístic- i l'esforç comercial» dels concessionaris. En l'àmbit espanyol s'ha superat la «xifra mítica» del milió de vehicles mentre que en el global català la dada s'enfila fins a les 162.431.