CaixaBank ha presentat aquest dilluns imaginBank, el primer banc que operarà només a través de telèfons mòbils que es posa en funcionament a Espanya i que funciona a partir d´una app i de les xarxes socials. Amb aquest projecte, CaixaBank espera obrir nous segments de mercat entre el públic jove, acostumat a la interacció en un entorn digital i en l´ús dels telèfons intel·ligents. En la presentació d´imaginBank aquest dijous al matí, el conseller delegat de CaixaBank, Gonzalo Gortázar, ha apuntat que el projecte reuneix dues qualitats de l´entitat finacera catalana, com el "lideratge" en el sector de la innovació i la mobilitat amb l´experiència en el segment jove al conjunt del mercat espanyol.

Segons ha avançat Gortázar, la nova entitat 100% digital preveu captar fins a 500.000 clients fins a finals de 2017. CaixaBank té actualment 2,9 milions de clients amb edats entre els 18 i els 35 anys i la quota de mercat en aquest segment se situa en un 30% al conjunt de l´Estat. Durant la presentació, Gortázar ha emmarcat el llançament d´imaginBank dins "l´aposta per una nova proposta d servei totalment complementària respecte el model tradicional, que ajudarà CaixaBank a fidelitzar bona part dels seus actuals clients joves i també a créixer en captació de nous clients".

El conseller delegat de CaixaBank ha especificat que imaginBank està especialment dirigit al públic dels ´millennials´ o natius digitals. "En realitat, és una proposta per a joves de totes les edats, que poden sentir-se igualment atrets per un model de servei senzill, clar i innovador", ha afegit Gortázar. El nou imaginBank vol ser una proposta "simple i sense costos de manteniment per part del client, però suficientment completa com per cobrir els serveis financers demandats pel públic jove, unit amb funcionalitats tecnològiques avançades i una experiència genuïnament digital".

imaginBank es gestiona mitjançant apps, que es troben disponibles des d´aquest dijous al matí a les botigues de Google Play i App Store d´Apple. L´aplicació per a telèfon mòbil permet informar-se de l´oferta comercial, realitzar contractacions i consultar el saldo, els moviments i la posició global personal. El nou banc també disposa del portal imaginbank.com per consultar informació bàsica i donar-se d´alta com a client i es podrà operar a través d´eines vinculades a Facebook, tindrà un canal a través de Twitter, un servei de missatgeria per consultar dubtes i una línia de missatges de Whatsapp.