CaixaBank va infantar ahir, a Barcelona, la seva nova criatura: imaginBank, el primer banc mobile only que opera a Espanya -això vol dir que els clients podran fer totes les gestions a través de smartphones, tauletes i fins i tot smartwatches- i «el primer del món» en el qual l'operativa es fa «exclusivament» a través d'aplicacions per mòbils i per xarxes socials.

ImaginBank, la via que ha obert la matriu CaixaBank per, en paraules del president de l'entitat, Isidre Fainé, fer possible que el client dugui «l'oficina a la butxaca les 24 hores els 365 dies l'any», comença a caminar amb un target (públic objectiu) molt clar: els millennials, joves nascuts a partir de 1984, plenament adaptats a les noves tecnologies i usuaris permanents dels telèfons intel·ligents. Un segment del mercat en el qual CaixaBank ja ha penetrat amb força: segons dades de l'entitat, un de cada tres joves espanyols d'entre 18 i 35 anys són clients seus. Però en vol més i la previsió és que imaginBank guanyi 500.000 usuaris el primer any, va avançar el conseller delegat de CaixaBank, Gonzalo Gortázar, que va protagonitzar una presentació digna de Mark Zuckerberg (Facebook), Bill Gates (Microsoft) o Steve Jobs (Apple, en pau descansi). Un equip de 100 professionals de diversos departaments de l'entitat han treballat durant més d'un any en el projecte, que, en paraules del director general de CaixaBank Digital Business, Benjamí Puigdevall, posa «el comptador a zero». Això vol dir que imaginBank no neix a partir de l'adaptació dels serveis que ofereix CaixaBank, sinó que és una start-up (anglicisme que reben els projectes empresarials emergents del sector tecnològic) creada ad hoc.

Amb el llançament d'imaginBank, a banda d'ampliar la cartera de clients, CaixaBank busca posicionar-se com a referent de la innovació tecnològica en l'àmbit bancari.

Serveis a «cost zero»

ImaginBank entra amb força en un mercat molt competitiu, amb una oferta atractiva de serveis (compte corrent, targeta, préstecs al consum, eines de gestió de les finances personals i el més nou en pagament mòbil i pagament P2P, entre iguals) a «cost zero», l'única manera de captar l'atenció dels millennials, gens partidaris dels serveis de pagament. Per això, ser client d'imaginBank només costarà 1 euro, el preu que té descarregar-se l'aplicació de les botigues virtuals d'Apple i Google.

El mòbil i la generació millennial -dues realitats indissociables- se situen en el focus del projecte d'imaginBank i l'entitat líder en banca electrònica, amb més de 15 milions de targetes i una quota de mercat per facturació del 22,8%, va elaborar exhaustius estudis sociològics i de mercat per definir la aquest nou banc mobile only. Lligat amb això, funcionalitat i disseny s'han cuidat al detall, amb l'objectiu de crear una aplicació que els seus impulsors defineixen com a «simple», «low cost», que ajuda a l'usuari a assolir diverses «fites» (imaginBank incorpora una eina que permet gestionar la despesa i organitzar el pressupost de què disposa cada usuari), que te la condició de «social» (els clients podran contactar amb els seus gestors 24 hores al dia, via Twitter o Whatsapp) i que és «segura», ja que compta amb l'avançada tecnologia de CaixaBank.

Operacions via Facebook

«Innovació» va ser una paraula pronunciada diverses vegades, fins i tot amb insistència, pels portaveus de CaixaBank en el decurs de la presentació de la nova entitat financera 100% virtual. En aquest marc, un dels serveis més innovadors que incorpora imaginBank, i que els seus impulors presenten com a «únic al món», és la utilització d'eines vinculades a la xarxa social Facebook per a la gestió de les finances personals. D'aquesta manera, els clients del nou banc podran consultar informació els comptes des del perfil.