El Grup Volkswagen va tancar el 2015 com a líder de vendes de la Unió Europea i un increment del 6,1% en relació amb l'any anterior, i totes les seves marques van registrar alces, entre les quals s'hi compta Seat, que va créixer un 2,8%, en un exercici marcat pel cas de l'alteració de les emissions dels motors dièsel. Segons les dades facilitades ahir per l'Associació Europea de Constructors d'Automòbils (Acea), el mercat de turismes i vehicles tot terreny a la Unió Europea va acabar el 2015 amb un increment del 9,3%, en acabar el registre de matriculacions amb 13.713.526 unitats. El Grup Volkswagen va lliurar el 2015 el 6,1% més de vehicles que un any abans i va arribar a les 3.377.799 unitats venudes. Per darrere del consorci alemany es van situar els grups francesos PSA Peugeot Citröen (1.448.819 unitats i un 6,2% més) i Renault (1.334.556 i el 9,2% de creixement), marca, aquesta última, que aquests dies s'ha situat al centre de la polèmica després que l'emissora France Info revelés que la darrera versió del monovolum Espace ha donat uns resultats que multipliquen per entre 5 i 10 vegades els volums de CO2 i d'òxids de nitrogen declarats.