El Banc Santander va guanyar 5.966 milions d'euros el 2015, un 2,6% més que durant l'any anterior, segons va informar ahir l'entitat financera, a través d'un comunicat a la Comissió Nacional del Marcat de Valors (CNMV). El benefici atribuït a la seva activitat ordinària ha estat de 6.566 milions d'euros, un 12,9% superior al de 2014, però ha hagut de dedicar una quantitat neta de 600 milions a extraordinaris. Els ingressos per clients del Santander han ascendit als 42.222 milions d'euros (+7,6%) i, sumats al resultat de les operacions financeres, deixen un marge brut de 45.272 milions d'euros (+6,2%). Per contra, els costos d'explotació s'han incrementat un 7,6%, fins arribar als 21.571 milions d'euros.

860.000 nous clients

L'estratègia 1/2/3 impulsada per l'entitat li ha permès guanyar 860.000 clients en set mesos, entre els quals s'hi compta la pròpia presidenta, Ana Botín, que ahir va reconèixer que fins ara el Santander no era el seu banc principal. Botín no ha domiciliat els seus rebuts a l'entitat fins fa ben poc, tot i que va obrir-hi un compte 1/2/3 el mes d'octubre passat, va explicar. «Espero que a partir d'ara em donin una acció», va ironitzar.