Objectiu: el consumidor de Girona

Lidl inverteix 2,8 milions en un nou supermercat a Lloret i Caprabo preveu obrir 4 noves franquícies a la província

04.02.2016 | 06:00

Marques diferents amb models de negoci no massa coincidents, però que, al capdavall, tenen un objectiu comú: atraure els consumidors i, en particular, els de Girona. Lidl Supermercats, amb matriu a Alemanya, i Caprabo, companyia fundada a Barcelona el 1959, anunciaven ahir inversions i avançaven apostes estratègiques a la demarcació.

La inversió la feia pública Lidl, que ha destinat 2,8 milions d´euros a un nou supermercat a l´avinguda Alegries de Lloret de Mar, que ocupa 1.100 m2 quadrats de superfície, que té 90 places d´aparcament i que, a partir d´avui, data d´obertura, dóna feina a 30 persones, seleccionades amb la col·laboració del Servei d´Ocupació Municipal. La companyia ressalta que ha comptat amb empreses locals per a la construcció i adequació de la nova botiga i garanteix «una experiència de compra completa» als futurs clients, que hi trobaran 1.700 referències de productes frescos i envasats. I les primeres 1.500 persones que hi posin els peus sortiran del nou Lidl amb un ram de flors de regal.

L´estratègia, en canvi, l´anunciava Caprabo, que aposta per créixer en implantació a la província a partir de l´obertura de noves franquícies; la cadena, té 34 supermercats a Girona, dos dels quals franquiciats, a Olot i a Vilobí d´Onyar. L´objectiu per a aquest 2016 passa per posar en marxa de dues a quatre franquícies més. Caprabo disposa de 42 botigues franquiciades a Catalunya, en les quals hi treballen 284 persones. El director d´aquesta àrea de negoci de la cadena, Claudio Estévez, admetia que la proporció de franquícies gironines és baixa i que, ara, Caprabo s´ha conjurat per fer-la créixer, de manera ja valora diverses ubicacions on obrir-hi noves botigues «de proximitat». Serà en municipis de més de 1.500 habitants i ciutats com Blanes, Figueres, Palamós figuren a la llista de candidates, juntament amb Girona. Però Estévez no va donar més pistes, per allò de no facilitar la feina a la competència; no obstant això, va deixar caure que municipis de mida menor, com ara «Vidreres o Caldes (de Malavella)», podrien estar en el punt de mira de Caprabo.

Negocis rentables
L´aposta per la botiga franquiciada obliga a la cadena a trobar inversors. Per atraure´ls, Caprabo presumeix de xifres: el 2015, les vendes d´aquests tipus de supermercats van créixer un 11% de mitjana. En aquest context, Claudio Estévez interpreta que aquesta equació comercial aïlla qualsevol incògnita i aflora un resultat win-win: és a dir, hi guanya l´inversor, que posa en marxa un negoci que funciona, i hi guanya la marca, que obté una major implantació territorial, amb nous punts de venda.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema