La multinacional catalana d'hemoderivats Grifols ha duplicat en els últims cinc anys els seus ingressos als països emergents, que ja pràcticament igualen els que obté en el conjunt de la Unió Europea. Grifols divideix els seus ingressos en tres àrees geogràfiques: els EUA i Canadà, que van aportar 2.505,8 milions el 2015; la Unió Europea, on Grifols va generar 662,9 milions, i l'àrea anominada Resta del Món, que inclou els països emergents, i que va sumar 651,1 milions.

Per fer-se una idea del creixement exponencial de Grifols en aquelles regions diferents a Nord-amèrica o la UE, n'hi ha prou amb fer una comparativa de la seva evolució en els últims cinc anys. Així, el 2010 l'anomenada Resta del Món aportava 298,6 milions d'euros a Grifols, mentre l'any passat aquesta zona ja suposava 651,1 milions d'euros, més del doble (+118%). Per contra, la Unió Europea ha passat de generar 580,03 milions (2010) a aportar 662,9 milions (2015), un 14,28% més.

La directora de relacions amb els inversors de Grifols, Núria Pascual, va assegurar que "és possible" que ja aquest any l'àrea de la Resta del Món "sobrepassi" la UE, atès que aquests països estan tenint un creixement superior al de la zona euro. La Resta del Món inclou àrees geogràfiques com Àsia-Pacífic, Llatinoamèrica, Próxim Orient o bé l'Àfrica.

Encara que Grifols no facilita detalls de la seva facturació per països en aquesta zona, el país més important en termes d'ingressos ja és la Xina, malgrat que a l'àrea d'Àsia-Pacífic també és rellevant el Japó. Sobre Llatinoamèrica, els més grans volums d'ingressos provenen del Brasil i de Mèxic, si bé també destaca l'evolució de Xile.

La importància de l'Índia

L'àrea Resta del Món també engloba països com l'Índia, on Grifols va desembarcar a finals de 2014, encara que aquest gegant encara és un projecte "molt incipient" per a la multinacional catalana, va aclarir Pascual. Això no obstant, la responsable de relacions amb els inversors de Grifols va destacar que l'Índia serà un mercat "clau" de cara al futur pel seu pes en matèria de població. D'altra banda, Grifols està guanyant terreny en mercats com Turquia, Aràbia Saudita o Israel, i també és present a Rússia.