Moritz situa Girona com una prioritat en la seva estratègia comercial

Entre les grans inversions de la marca s'hi compta la posada en marxa d´una planta logística a Domeny

10.03.2016 | 07:18
Moritz situa Girona com una prioritat en la seva estratègia comercial

Moritz, la cervesa de Barcelona, estreny vincles amb Girona. Els té a Sant Hilari Sacalm, d´on prové l´aigua mineral (del manantial Font d´Or) amb la qual la marca elabora la cervesa que produeix a la fàbrica barcelonina de la ronda Sant Antoni. I al polígon industrial de Domeny, a Girona, on hi té una planta logística, Distribucions 972, participada també per Aigua de Sant Aniol i des de la qual subministra a bars i restaurants del Gironès i del Pla de l´Estany (a la resta de comarques Moritz té acords amb distribuïdors independents). La posada en funcionament de la instal·lació de Domeny, que dóna feina a vuit persones, figura entre les principals inversions que Moritz va dur a terme l´any passat i que, segons el director general Santi Manzano, expliquen que la cervesera tanqués l´exercici amb unes pèrdues de 2,5 milions, malgrat que la facturació va créixer un 11% respecte de 2014 i es va situar en els 42 milions d´euros. Un creixement «molt sa», en paraules de Manzano, que la marca preveu mantenir el 2016, amb l´objectiu de situar-se en beneficis l´any 2020.

Les vendes de Moritz, precisa el director general, es reparteixen entre el 75% que representa el sector de l´hostaleria i el 25% en el de l´alimentació –que va créixer un 14% el 2015. Del total de facturació, les exportacions suposen el 5%, amb el Regne Unit, França i la Xina com a principals mercats. Per la seva banda, la ciutat de Girona constitueix «una aposta estratègica» de Moritz, apunta Manzano, que anuncia accions de màrqueting «a l´estil» de les que impulsa la cervesera a Barcelona, «per ser més visibles».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema