Només el 3% de catalans sap identificar el significat del codi imprès a la closca d'un ou. Això almenys és el que assegura l'Organització Interprofessional de l'Ou i els seus Productes (Inprovo), entitat que agrupa les principals empreses del sector i que avui ha estat al mercat del Lleó de Girona en el marc de la campanya «L'ou, d'etiqueta», impulsada per ajudar els consumidors a identificar la procedència dels ous que compren.

Així, un dels elements principals de la jornada ha estat ajudar a desxifrar el rebuscat codi imprès estipulat per llei a la Unió Europea, que es desgrana breument de la següent manera: El primer número indica sempre el sistema de producció (0 és ou de producció ecològica; 1, ou de gallina a l'aire lliure; 2, de gallina al terra i 3, de gallina en gàbia). Les dues lletres següents fan referència a l'estat de la UE on s'ha produït. Els dos dígits que segueixen són de la província on s'ha fet. Els tres següents, el municipi (seguint les primeres xifres del codi postal) i finalment, l'últim codi és el que identifica la granja.

Segons els responsables empresarials, aquesta informació respon a «l'interès del ciutadà per conèixer millor els aspectes de sanitat i benestar animal, seguretat alimentària i respecte al medi ambient en la producció i comercialització d'ous».

En aquest sentit, la campanya, en la qual hi ha participat en representació del sector la productora gironina Dolors Callís, també fa un incís en la manera que tenen els consumidors per distingir un ou fresc d'un altre que no ho és. Així, un ou fresc estarà net i sense fisures per fora. Tindrà una clara amb dues parts diferenciades (una més densa i l'altra menys, sense arribar a ser líquida). No despendrà olors estranyes i es considerarà fresc fins els 28 dies després de la posta si no hi ha canvis de temperatura sobtats.

Per últim, els productors també insisteixen en mirar l'etiquetatge de l'envàs, que amplia la informació impresa a la closca amb dades sobre la mida dels ous, el centre d'embalatge, el consum preferent, la categoria de qualitat, la procedència, etc.