Els hotels de l'associació Costa Brava Hotels de Luxe, que reuneix els principals establiments de quatre i cinc estrelles del litoral gironí, van invertir 4,7 milions d'euros l'any passat en la construcció de noves instal·lacions per millorar el seu lideratge.

Aquesta xifra representa un increment de la despesa en aquest apartat del 20 per cent respecte a 2014 i té com a objectiu ratificar "l'aposta per la qualitat i desestacionalització", segons la presidenta d'aquest col·lectiu hostaler, Cristina Cabañas.

Cabañas ha precisat a més que "la majoria d'hotels de l'associació han confirmat que aquests nivells d'inversió prosseguiran durant els dos pròxims anys".

La construcció de noves instal·lacions serveix per sumar serveis que s'ofereixen als clients com zones d'aigües, de golf, noves terrasses o ambients per al relax.

Costa Brava Hotels de Luxe atribueix aquest esforç inversor a la progressiva recuperació de l'ocupació i la facturació que va començar el 2014 i a l'objectiu d'avançar cap a una desestacionalització de l'oferta amb la comercialització de noves propostes que atreguin turistes tot l'any.

Dels nous serveis que s'han creat destaquen una zona per a tractament de balneari amb vi al Wine Spa de l'Hotel Peralada, el pitch and putt del Sallés Hotel and Spa Mas Tapiolas o la reforma de l'espai d'aigües del Sallés Hotel and Spa Cala del Pi.

L'oferta gastronòmica de diferents establiments s'ha millorat també com passa amb l'Hostal La Gavina, La Costa Golf and Beach Resort i l'Hotel Vistabella.

Altres hotels han apostat per crear noves habitacions amb serveis exclusius com passa amb el Parador d'Aiguablava o el Sallés Hotel and Spa Mas Tapiolas.

La renovació de les zones comunes ha estat la prioritat de l'Hotel Castell d'Empordà, l'Hotel Sa Punta, l'Hotel Casa Anamaria i el S'Agaró Hotel.

Els integrants de l'associació Costa Brava Hotels de Luxe van incrementar la seva facturació en un 10 per cent l'any passat, després de millorar l'ocupació al maig i juliol i gràcies també a l'impuls del turisme empresarial i de grups, així com l'augment de la despesa mitjana per habitació per part dels clients.

El principal visitant d'aquests establiments va ser el procedent de Catalunya, seguit del francès, el britànic i el de la resta d'Espanya.

L'origen dels turistes ha estat principalment europea i destaca la recuperació del client italià després d'absentar-se durant les últimes temporades.