La marca Subaru, famosa pels seus motors Boxer, va tenir pana, fa uns mesos, a Girona. Llavors tenia la concessió per a la venda i per al servei de postvenda l'empresa Nicauto, constituïda l'any 2010, segons consta en el Registre Mercantil. Passat un temps al "taller", la firma japonesa ja torna a estar al mercat gironí, amb el motor a punt, ara en el si del Grup Sadurní, que també comercialitzarà vehicles SsangYong -igual que Subaru la comercialització dels models de la firma sud-coreana estava en mans de Nicauto- i que oferirà el servei postvenda de la marca sueca Saab -que ja no fabrica vehicles, tot i que algunes fonts del sector apunten que en un termini no massa llarg podria tornar de la mà de nous models elèctrics.

A principis de setmana, els primers Subaru van arribar al concessionari de Sadurní, ubicat a l'antiga carretera N-II, al polígon de Fornells de la Selva. Amb Subaru, SsangYong i el servei postvenda de Saab el catàleg de marques de l'empresa creix (Sadurní comercialitza també cotxes Mazda i gestiona el servei postvenda de Chevrolet, a banda de ser la cara oficial del fabricant italià de motos i ciclomotors Piaggio).

Ivan Quílez, gerent del grup, explica que l'objectiu passa per aconseguir vendre "unes 200 unitats" de models de Subaru i SsangYong l'any, les noves marques del concessionari. En aquesta línia, Quílez destaca la confiança que ha fet la marca premium japonesa "ha dipositat" en Grup Sadurní, alhora que valora la incorporació de la sud-coreana SsangYong com un "nou repte" per a l'empresa.

El Forester, el 4x4 més emblemàtic de Subaru, i l'XV, el nou SUV de la marca, seran, "amb previsió", apunta el gerent, els models estrella pel que fa a vendes, juntament amb l'Outback. El 2015 a la província es van matricular 61 cotxes Subaru nous, amb una caiguda de les vendes del 10,3%, segons dades de les patronals Anfac, Faconauto i Ganvam. De la seva banda, de Ssangyoung se'n van comercialitzar 44 unitats, un 37,5% més que el 2014. L'objectiu que es fixa Grup Sadurní, doncs, és ambiciós, ja que col·locar al mercat 200 unitats de les dues marques equivaldria a pràcticament duplicar les vendes. S'aconsegueixin o no els objectius, ni Subaru ni SsangYong s'aproparan a les marques més venudes a la província que són, segons dades de les associacions de fabricants i de concessionaris, per aquest ordre, Peugeot (amb 1.305 turismes venudes el 2015; Volkswagen (1.112); Nissan (1.041); Citroën (998); Toyota (948); Hyundai (917); Renault (864); Seat (809); Dacia (776) i Opel (749).

Grup Sadurní, no obstant això, assumeix la concessió de Subaru i SsangYong en un context de reactivació del mercat. Tant és així, que el 2015 la comercialització de turismes nous va situar-se a nivells de l'any 2008: amb un increment del 26,7%, es van vendre 15.319 vehicles (207 més que l'any 2008 i 3.230 més que l'any 2014).