L'empresa gironina de motos Gas Gas, que tenia la producció aturada des de fa un any, arrenca de nou. Aquesta setmana han començat a fabricar motors a la planta de Salt, al Gironès, i la setmana que ve començaran a entregar un centenar de motos de trial. El 75% són per a exportació. De la primera fornada, 24 s'enviaran al Japó, per al Campionat Mundial de trial. Ho va avançar ahir al programa «Economia i empresa» de Catalunya Informació el director comercial de Gas Gas, Albert Casanova, que també va afegir que «a partir d'ara la roda ja comença a funcionar. La nostra sensació és molt positiva, perquè tenim moltes comandes».

L'empresa té 2.000 comandes, de motos de trial i enduro, el 90% de les quals es vendran fora. Casanova va explicar que l'objectiu que s'han marcat per aquest 2016. «La idea és poder fer 4.000 motos aquest any. El més trist és que 3.500 les enviarem fora i només 500 es vendran al mercat nacional. El que vull dir és que tenint en compte que l'any 2007-2008 havíem arribat a fer 5.000 unitats per al mercat nacional, aquest any només farem un 10% de la producció que s'havia fet temps enrere». El fabricant de motos elèctriques Torrot va adquirir Gas Gas el novembre. De les tres ofertes que es van presentar, la seva era la més elevada; oferia 9,66 milions per adquirir la marca de Salt -en liquidació des del juliol- i ho acompanyava d'una inversió de 13 milions en tres anys per reflotar-la. A més, proposava subrogar contractes a 55 treballadors. Des del comitè de Gas Gas, que havien apostat obertament per Torrot, s'afirmava que això era «el millor» que els podia passar per «donar aire» a una marca «asfixiada».