El mercat és el nínxol

Un matrimoni de Begur ha llançat el mercat Odiki, uns codis QR que s'enganxen a les tombes i a les urnes funeràries i permeten consultar la informació sobre la persona traspassada

19.04.2016 | 07:13
El consultor i emprenedor Josep Agudo, coimpulsor d´Odiki, mostrant un dels codis QR.

Un matrimoni d'emprenedors de Begur llança al mercat uns codis QR que s'enganxen a les tombes i permeten consultar "in situ" la informació sobre el difunt.

L'empresa va començar ara fa poc més de mig any. L'esposa de Josep Agudo, consultor i emprenedor de Begur, va tenir problemes per localitzar dos avantpassats seus enterrats en un cementiri de la Costa Brava. El disgust i les dificultats burocràtiques per resoldre l'assumpte van fer que a aquesta parella se'ls encengués la bombeta de les idees i va néixer Odiki (que en grec significa "corriol"), un producte innovador que comercialitza l'empresa Panta Zoe (també del grec, que significa "sempre en el record") i que consisteix en un codi QR que es grava en una peça metàl·lica la qual s'enganxa a les tombes i a les urnes funeràries i ofereix totes les garanties a l'hora de tenir localitzat el difunt. A banda d'això, el QR permet introduir informació sobre la persona traspassada, de manera que qualsevol persona que disposi d'un telèfon intel·ligent, amb una simple foto pot saber qui descansa en aquell nínxol, qui va ser en vida i veure'n fotos.

Agudo explica que Okidi es podria començar a comercialitzar a la província de Girona d'aquí a dos mesos, a un preu de 157 euros -per aquest preu els clients tenen garantit que la informació dels seus familiars estarà disponible durant deu anys-. Des de fa mesos, Panta Zoe està negociant amb tanatoris i funeràries amb l'objectiu d'obtenir l'autorització per poder instal·lar els codis QR a les tombes i d'obrir canals per a la venda d'aquest nou producte. Després del mercat gironí, Okidi vol fer el salt a la resta de Catalunya, Espanya, Itàlia -"és un país molt catòlic", recorda Agudo-, Colòmbia i Mèxic -"el culte als morts és brutal en aquell país", assenyala-. Un cop transcorregut el termini de 10 anys, el client en farà prou amb 30 euros per renovar el contracte per 10 anys més.

L'objectiu més immediat de Panta Zoe consisteix a aconseguir la venda d'uns 4.000 Okidis al mercat espanyol i, més a mitjà termini, arribar fins als 20.000. Per Tots Sants, Panta Zoe té previst engegar una campanya de màrqueting específica per donar a conèixer els codis QR entre els clients potencials.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema