El ministre de Transport alemany, Alexander Dobrindt, va anunciar ahir que té «dubtes» sobre els dispositius de control d'emissions contaminants en quinze fabricants de vehicles, davant la possibilitat que es desconnectin irregularment. Les marques sospitoses, va indicar Dobrindt, són les alemanyes Audi, Porsche, Volks?wagen, Opel i Mercedes, així com les cases Alfa Romeo, Chevrolet, Fiat, Dacia, Hyundai, Jeep, Land Rover, Nissan, Jaguar i Suzuki. El ministre va explicar que les cinc marques alemanyes ja han acordat de forma «voluntària» amb l'Executiu alemany revisar un total de 630.000 vehicles.

Després de l'acord entre Volkswagen i EUA pel frau dels motors, l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) va exigir a Volkswagen que ofereixi als seus clients europeus les mateixes «compensacions i solucions» que va acordar amb les autoritats d'EUA i representants dels afectats per evitar un judici sobre el trucatge dels seus motors diésel.

Per a això, l'OCU va engegar una campanya a la seva pàgina web, a la qual ahir ja s'havien unit 6.000 afectats, per plantejar una demanda col·lectiva i que siguin els tribunals els que obliguin el fabricant alemany a compensar «adequadament» als afectats per aquest escàndol.

El productor automobilístic alemany Volkswagen va informar ahir que el 2015 va tenir una pèrdua neta atribuïble de 1.582 milions d'euros, enfront del benefici de 10.847 milions d'euros el 2014. La marca va informar que el resultat ha estat afectat negativament per extraordinaris de 16.900 milions d'euros per les provisions de 16.200 milions d'euros per afrontar els costos relacionats amb la manipulació d'emissions de gasos en els motors.