Mitsubishi Motors va reconèixer que ha comès irregularitats en mesurar el consum de combustible dels seus vehicles des de fa 25 anys, la qual cosa eleva l'abast de l'escàndol sobre les falses dades d'aquest tipus per a varis dels seus models.

El sisè fabricador nipó de vehicles va oferir ahir nous detalls sobre la manipulació dels resultats d'eficiència energètica amb la qual es van comercialitzar els seus vehicles, un cas que ha portat a la companyia a perdre la meitat de la seva cotització borsària.

La pràctica es remunta almenys a 1991, quan l'empresa va continuar emprant mètodes de prova que Japó havia invalidat, i a més va reutilitzar dades tècniques de determinats models per mesurar el consum d'altres vehicles, segons va admetre ahir en roda de premsa el president de la companyia, Tetsuro Aikawa.

En concret, Mitsubishi va afavorir les dades tècniques a quatre models de minivehícles, de manera que els seus resultats en les proves d'eficiència de combustible -una de les facetes que permet a aquest tipus d'automòbils ser competitius- van ser exagerats en un 10 per cent, va explicar Aikawa.

La informació que l'empresa va remetre a les autoritats nipones i amb la qual es van vendre els models assenyalava que aquests podien recórrer 29,2 quilòmetres per litre de combustible, en lloc dels 26,4 quilòmetres reals.

Els mètodes per provar la despesa de combustible emprats per Mitsubishi es basaven en l'estàndard nord-americà, que tenen més en compte la conducció en autopista, però no s'ajusten a la normativa nipona, centrada en el rendiment del vehicle en un entorn urbà. La companyia desconeix ara per ara el total de models afectats.