El Grup Miquel Alimentació, propietat de la multinacional alimentària xinesa Bright Food i d'origen gironí, preveu créixer aquest any un 8%, fins a sumar 1.092 milions d'euros en facturació, i es proposa potenciar les seves vendes a la Xina.

En una trobada amb periodistes amb motiu del Saló Alimentària, el director comercial del grup Miquel Alimentació, Francesc Pallarès, va explicar que el propietari xinès de Miquel Alimentació vol convertir el grup català en una plataforma de referència al sud d'Europa per a l'exportació de productes europeus, entre ells els espanyols, al mercat asiàtic i a la Xina en particular.

Miquel Alimentació, primera empresa del sector majorista de la distribució alimentària a Espanya, va facturar el 2015 un total de 1.010 milions d'euros, un 12% més que el 2014, encara que només un 2,5% de les vendes van correspondre a l'estranger, on els seus principals mercats són la zona euro, el Magreb, Àfrica Occidental i Amèrica Llatina.

La Xina va aportar amb prou feines un milió d'euros de la facturació global, i ara Miquel Alimentació, amb el suport dels seus accionistes xinesos, vol potenciar el seu rol d'exportador de productes alimentaris espanyols i europeus al gegant asiàtic.

Encara que Miquel Alimentació no es posa objectius de facturació respecte a la Xina, Pallarès va deixar clar que l'aposta és ferma, i per això el grup català va organitzar fa quinze dies una trobada amb proveïdors per informar-los del seu projecte.

En l'acte, al qual van assistir uns 200 proveïdors, Miquel Alimentació els va plantejar la possibilitat d'introduir alguns dels seus productes en aquest mercat.

En la roda de premsa, Ricard Barba, responsable d'exportació de Miquel Alimentació, va explicar que a cada proveïdor li ha ofert exportar «dos o tres articles» com a màxim, per introduir-se amb més garanties al mercat xinès.

De moment, Miquel Alimentació ha començat a exportar productes com vins, olis o bé xocolates al gegant asiàtic.

Amb vista a 2016, Miquel Alimentació aspira a augmentar un 30% les seves vendes a l'estranger sense comptar el mercat xinès, per al qual no es fixen objectius.

D'una altra banda, el grup català va reiterar ahir que es proposa obrir el 2017 un cash and carry (centre de venda majorista d'alimentació) d'uns 3.000 metres quadrats a l'àrea de Xangai, en uns terrenys aportats pels seus accionistes.

També sospesen implantar el seu model de franquícies en el gegant asiàtic, encara que Pallarès va insistir que tot està en funció de com marxin els projectes pilots que es posaran en marxa a la Xina.

El gegant alimentari Bright Food va adquirir el setembre de l'any passat el Grup Miquel Alimentació per 110 milions d'euros. Això no obstant, Bright Food controla el 72% de l'accionariat del grup d'origen gironí, mentre que el fons xinès JIC Investment posseeix un 18% i la xinesa Shenzhen Donghuatong Trade Develompment l'altre 10%.

El Grup Miquel Alimentació disposa de cinc plataformes logístiques a l'Estat espanyol, de 65 cash and carry-centres destinats a la venda a l'hostaleria, la restauració i els comerços-, així com de 600 supermercats franquiciats amb les marques Suma, Proxim i Spar.