La Xina ha desbancat els Estats Units com el país que més oportunitats ofereix per exportar aliments i begudes, segons un estudi realitzat per l'escola de negocis IESE i la consultora Deloitte. L'informe, titulat Vademecum on Food and Beverage Markets 2016, analitza els mercats amb més oportunitats d'exportació i negoci per a les empreses del sector i identifica els més atractius.

En aquest sentit, la Xina ocupa el primer lloc de l'anomenat "Índex d'atractivitat" per ser el país que compta amb la major població, amb la major classe mitjana del món i amb les millors previsions de creixement de despesa futura. A més, l'informe subratlla que la Xina compta amb ciutats tan poblades que suposen un mercat similar al d'alguns països: només Xangai, la més gran, compta amb 23 milions d'habitants.

Per la seva banda, els Estats Units, que ocupa el segon lloc, és un dels majors importadors d'aliments i begudes. És a més el tercer país del món amb més població i un dels països amb un marc més segur i flexible per a l'exportació i els negocis.

Alemanya, en tercer lloc, destaca pel seu nivell de despesa en importacions i la seva classe mitjana està en clara expansió, arribant a suposar ja més del 82% de les llars.

Espanya, en ple procés de recuperació i creixement del seu PIB, manté el seu atractiu, ocupant la tretzena posició. "Espanya ha reduït les seves importacions d'aliments i begudes el 2015 un 12%, però malgrat això segueix sent un bon destí per exportar-hi", diu l'estudi.