El conseller delegat del grup vitivinícola Codorníu Raventós, Javier Pagés, no descarta fer alguna adquisició a curt termini i assegura que el seu pla estratègic contempla estar oberts a noves oportunitats d'expansió fora d'Espanya. Pagés, que va recordar que la companyia catalana no ha fet cap adquisició en els últims anys, va assenyalar que aquest hipotètic creixement "inorgànic" només es donaria si es tracta d'una marca de valor que casi amb el seu portafoli.

El grup Codorníu Raventós va arribar el 2015 a uns ingressos de 233,5 milions d'euros, un 7% més que el 2014, gràcies a la bona marxa de les exportacions, que van créixer un 16%, i a la recuperació del mercat espanyol, que va millorar un 3%.

Amb vista a aquest exercici 2016, el conseller delegat de Codorníu va comentar que la firma "continuarà amb la mateixa filosofia d'inversió en la construcció de marques", sobretot a Espanya i als Estats Units, i amb la intenció de generar valor a partir de les mateixes.

Les vendes internacionals suposen ja el 52% del total del grup, que en l'últim any ha crescut especialment a regions com Àsia (54%), Llatinoamèrica (27%), Europa (14%) o també els Estats Units (7%).

Cal tenir "paciència"

Respecte a això, el conseller delegat del grup vitivinícola va augurar que la part internacional del seu negoci "seguirà agafant pes al llarg dels pròxims anys", encara que va voler recordar que es tracta d'un procés que "porta temps i paciència".

No obstant això, Pagés va apuntar que les marques Rioja, Raimat i Ribera, entre d'altres, "tenen encara molt potencial" de creixement dins del mercat espanyol.