La firma de moda i fragàncies Puig està preparant la constitució d'una empresa conjunta (joint venture) a Singapur al costat d'un operador local amb la finalitat de cobrir aquest mercat i també el sud-est asiàtic, format per països com Malàisia, Filipines o bé Tailàndia. El conseller delegat d'aquesta companyia catalana, Marc Puig, va donar detalls de la seva presència a l'Àsia durant una taula rodona dedicada a aquest continent durant les jornades que organitza el Cercle d'Economia a Sitges.

Puig va assegurar que, fins al moment, la seva empresa tenia una oficina comercial a Singapur en la qual treballaven unes 25 o 30 persones, però va avançar que vol operar ja allà amb una "joint venture" a partir de gener de l'any vinent, una societat en la qual Puig tindria la "majoria", va aclarir. També va comentar que estudia operar amb una fórmula "similar" en el cas d'Austràlia, encara que no en va facilitar més detalls.

Marc Puig va afirmar que Àsia amb prou feines suposa actualment el 4% de les vendes de la companyia, que l'any passat va facturar 1.645 milions d'euros, un 9% més que el 2014, si bé les despeses per preparar la integració de Jean Paul Gautier al seu portafoli van fer caure el benefici fins als 126 milions, un 28% menys.

Pel que fa a l'estratègia seguida a la Xina, el conseller delegat de Puig va assegurar que aquesta multinacional ha optat per "redireccionar esforços" en constatar que és "difícil canviar els hàbits de comportament" en matèria de perfums dels joves xinesos, i va afegir que el mercat xinès portava els dos últims anys caient.

Per la seva banda, l'exministre Josep Piqué, que és conseller delegat d'OHL, va afirmar que aquesta constructora ha optat també per concentrar esforços en el sud-est asiàtic, després de constatar les dificultats d'entrar al mercat xinès d'infraestructures. "La Xina és per als xinesos", va comentar.

L'exministre va assegurar que OHL té "base" a Singapur, però que "el gruix de les seves oficines" és a Manila, la capital de Filipines.