El pla d'internacionalització de la companyia de supermercats Mercadona ha posat el focus d'atenció a Portugal, on hi ha la previsió d'obrir quatre botigues durant el 2019 en el marc del que serà l'inici del seu projecte d'expansió internacional. En concret, la multinacional espanyola preveu invertir inicialment 25 milions d'euros i estima crear uns 200 llocs de treball en aquesta primera fase d'expansió. Per a això, la companyia té previst iniciar ja els contactes institucionals i els treballs en terreny, aixó com el procés d'identificació dels llocs mes adequats per fer les quatre obertures.

La voluntat expansiva de Mercadona ja ha estat comunicada a les autoritats portugueses, a qui també han explicat les claus del model de creixement compartit que impulsa la companyia. "Portugal és una gran oportunitat per iniciar el creixement internacional de la companyia i un país del qual podem aprendre tant del consumidor com d'un sector altament competitiu com el de la distribució. La possibilitat de contribuir al progrés econòmic i social del país i a l'impuls del sector agroalimentari és un repte il·lusionador i una aspiració que tots els qui formem part del projecte Mercadona sentim com un compromís", va explicar el president de la companyia, Juan Roig.

Segons detalla la companyia, l'elecció de Portugal com a destí de la internacionalització estar determinada pel fet de ser un "mercat proper, de proximitat logística i que s'enquadra dins el creixement orgànic i natural de l'empresa". La companyia, fundada per l'empresari valencià Francisco Roig, va assolir una facturació de 20.831 milions d'euros durant l'exercici de 2015 i actualment té1.587 supermercats i una plantilla de 76.000 empleats.