Explica Ernest Plana que Corve «fa molt anys» que va «al darrere» dels tallers mecànics irregulars, un fenomen que s'estén per tot el territori gironí i que «es fa molt difícil de controlar». Acostumen a funcionar en emplaçaments amagats i la patronal n'acostuma a tenir coneixement a partir de denúncies de veïns o a partir d'actuacions com la que va dur a terme l'Agència Catalana de l'Aigua a la llera del riu Muga, a Cabanes, a finals del mes de maig, i que va consistir la retirada de prop de 400 pneumàtics. «Qui va posar aquells pneumàtics allà?», és la pregunta retòrica que es fa, en veu alta, el president de Corve. «Segurament provénen d'un taller il·legal», és la resposta que dóna ell mateix. En aquest context, Plana introdueix un factor «a tenir molt present»: la seguretat. Al fil d'això, aquest empresari del sector de l'automòbil recorda que el correcte manteniment dels vehicles és «clau» a l'hora d'evitar accidents, alhora que assenyala que, en el cas que es produeixi un sinistre, les companyies d'assegurances «tenen en compte» l'estat de conservació del vehicle. En aquest context, Plana assenyala que disposar de factures que justifiquin les reparacions que s'hi han fet constitueix «una garantia» per al client. En un altre ordre de coses, el president de Corve explica que l'equip d'investigadors contractats per l'associació fiscalitzarà també la «venda il·legal» de cotxes usats al carrer.