Anna Gelabert i Mar Rivas, promotores del projecte educatiu Pupila, coneixeran de primera mà l'ecosistema emprenedor de Silicon Valley. Ho podran fer després que la seva plataforma educativa audiovisual hagi estat escollida com la millor idea del centre YUZZ de Girona. Pel que fa a la tercera posició, s'ha produït un empat entre els projectes Plataforma Girona Social Media i Trip and Tap. Gelabert i Rivas viatjaran als EUA al costat dels guanyadors de la resta de projectes YUZZ de l'Estat. La intenció és que la visita els permeti accelerar el desenvolupament de les seves Start-up, brindant-los connexions per a la internacionalització dels seus projectes i la recerca de finançament. El programa inclou visites a empreses com Google, LinkedIn o Facebook i conferències en prestigioses universitats com Berkeley o Standford. A continuació detallem els millors projectes de YUZZ Girona:

PUPILA. Cada dia professors amb talent canvien la ment dels seus alumnes. És per això que des de PUPILA, les seves promotores, Anna Gelabert i Mar Rivas, s'han preguntat: "I si compartim aquests coneixements?" PUPILA pretén millorar l'aprenentatge dels alumnes i convertir-se en una eina de treball per al professorat, mitjançant una plataforma educativa audiovisual. Les escoles estan experimentant un canvi pedagògic i tecnològic molt important. Els professors utilitzen cada vegada més recursos audiovisuals, però sovint no troben el que busquen. Aquest és l'inici d'un projecte que els il·lusiona enormement: www.pupila.cat.

CATAPULTEAM (www.catapulteam.com) ha estat el segon classificat de l'edició d'enguany de YUZZ Girona. Hi participava de la mà de Joel Juana i Raül Cabutí, és una plataforma digital que es vol situar entre la universitat i l'empresa. Mitjançant els treballs de final de grau es vol oferir als estudiants l'oportunitat d'emprendre, posant en contacte perfils multidisciplinaris agilitzant el procés i minimitzant els riscos que això suposa. És una eina social i totalment gratuïta, a l'abast de tothom.

PLATAFORMA GIRONA SOCIAL MEDIA, dels participants Stefano Zanellato i Marc Johé, ofereix la possibilitat d'intercanviar informació en temps real entre l'agència i el client de forma bidireccional. El valor diferencial de l'aplicació és que permet al propietari d'una marca, comerç, restaurant, o qualsevol tipus de negoci poder supervisar amb 10 minuts a la setmana les publicacions que el seu social manager hagi preparat per a les xarxes socials, no només la d'una, sinó de totes, eliminant l'intercanvi de correus electrònics i fitxers formula poc eficient, maximitzant d'aquesta manera l'eficàcia del temps de gestió per a cada client.

TRIP AND TAP és un projecte de David Martín, que constata que vivim en una constant evolució tecnològica, que cada vegada som més els que disposem d'un dispositiu mòbil, i que dia rere dia llegim més contingut digital en els nostres dispositius, ja siguin llibres, revistes, diaris, blogs... I reflexiona: la tendència és evident però, per què les editorials no estan adaptant-se com cal? Per què continuem llegint aquests incòmodes PDF en els quals hem de fer zoom per poder llegir el contingut? Trip and Tap vol ajudar a aquestes editorials a fer el pas als nous temps.

RETIPIC, projecte de Sara Murlà, ha estat seleccionat com a finalista per al premi YUZZ Mujer (patrocinat per la Fundació EY) i optarà a 20.000 euros en cas de convertir-se en la guanyadora d'àmbit estatal. Es tracta d'una plataforma en línia per a la venda de productes típics de la província de Girona cap a la resta d'Espanya, afavorint que turistes que vénen a visitar una població gironina i comprin un producte típic, un cop arribin a la seva destinació puguin tornar-lo a comprar d'una forma fàcil i ràpida.

YUZZ és un programa del Centre Internacional Santander Emprendimiento i té el patrocini de Banc Santander, a través de Santander Universidades. En l'àmbit local, compta amb l'impuls de l'Ajuntament de Girona, la Fundació Princesa de Girona i la Universitat de Girona.