El comerç celebra la coincidència de rebaixes i cap de setmana

L'inici de la campanya és rebut amb ganes pels compradors i desperta optimisme entre les botigues de cara als propers mesos

04.07.2016 | 11:42
El comerç celebra la coincidència de rebaixes i cap de setmana

Una de les cites estiuenques més consolidades arriba sempre de la mà del sector del comerç. Des de divendres (o, en alguns casos, alguns dies abans) les botigues van tornar a penjar un any més els cartells que donen el tret de sortida al període de rebaixes, enguany marcades per un inici que va coincidir amb el cap de setmana.

Aquesta casualitat els va ser d'allò més favorable, ja que durant els tres dies un bon nombre de persones van aprofitar l'oportunitat per ser els primers en realitzar les compres i firar-se quan encara hi ha una bona oferta d'estoc a bon preu. Els gironins van omplir els carrers armats de bosses, celebrant unes possibles vacances, el bon temps que va acompanyar l'inici de campanya i les promocions de les botigues, que oscil·laven entre el discret 20% i el prosperós 70%.

El divendres i el dissabte van ser bons dies per al comerç, però també ahir, ja que l'obertura en diumenge va afavorir gran part del sector amb visitants que van anteposar un dia de compres a un possible pla costaner. Algunes botigues van decidir de no treballar durant el dia festiu, però d'altres van aprofitar un possible dia més de vendes per acabar d'arrodonir l'entrada a un període que s'allargarà fins ben bé el 31 d'agost.

Més de 120.000 visites

Un dels eixos que va sortir més beneficiat d'aquest inici va ser l'Espai Gironès. Durant els tres dies d'inici el centre va calcular que més de 120.000 persones havien aprofitat per anar-hi, concretament un 20% més que l'any anterior. Tal com va explicar el seu gerent, Pau Jordà, això va ser en gran part per "la coincidència de l'1 de juliol amb el divendres", que va allargar el "bon comportament de les vendes durant tot el cap de setmana". Respecte a la tendència general, el gerent assegura que els visitants es van gastar una xifra aproximada de 100 euros per persona i que des de bon matí ja es veien molts visitants amb bosses, "cosa que significa que anaven ja amb les idees clares i no només a mirar i prou", va sentenciar.

Jordà es va mostrar optimista i va defensar que "les promocions del període de rebaixes són les que disposen de més bon estoc".

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema