L´any 1996 Doug Tompkins ­obria una botiga petita d´articles d´esquí i d´excursionisme al número 308 de l´avinguda Columbus, al districte de North Beach de San Francisco, Califòrnia, Estats Units. Era el naixement de The North Face, marca especialitzada en la confecció de roba, calçat i accessoris de muntanya i d´altres articles esportius. El 1997, més a prop, a Ullà (Baix Empordà), naixia Scubastore que dotze anys després, el 2009, es convertia en Trade Inn de la mà dels emprenedors Dídac Lee i David Martín, actual CEO de la companyia, que distribueix articles de prop d´un miler de marques esportives per tot el món, que el 2015 va tancar amb una facturació de 50 milions d´euros i que ocupa un nau de 8.000 m2 a Celrà (Gironès), municipi on es va traslladar l´any 2010. A partir del setembre vinent, The North Face i Trade Inn tindran botiga al cor de Girona, a la rambla de la Llibertat, en ple Barri Vell. Ocuparan un espai de dues plantes: a peu de carrer hi haurà la botiga The North Face, la setena que posarà en funcionament la marca a Espanya (en té a Madrid, Barcelona, Puigcerdà, Vielha, Bilbao i València, segons consta en el web de la marca); al primer pis hi haurà una botiga Trade Inn, on es podran trobar productes de diverses marques esportives, va explicar ahir David Martín.

I per què a la Rambla de Girona? La resposta del CEO de Trade Inn és molt clara: «per aprofitar els 25.000 impactes diaris aproximats (persones que hi passen)», un fet que «ajudarà a consolidar la imatge de marca» d´una companyia que, exercici rere exercici, assenta les bases que la consoliden com un pes pesant del comerç electrònic a casa nostra. Marín no aporta gaires detalls de l´acord entre Trade Inn i The North Face -«quan falti menys per a l´obertura donarem més informació», diu-; no obstant això, assenyala que no es tracta d´un contracte de franquícia i que la nova botiga de la Rambla serà «100% Trade Inn» que, per altra banda, ja comercialitza articles de The North Face. Amb un catàleg de més de 500.000 referències, més d´q,3 milions de clients i amb presència en 220 països, d´alguna manera Trade Inn comparteix l´eslògan que va començar a difondre The North Face ­-que a banda de les botigues de Barcelona, Puigcerdà i Vielha a Catalunya té un outlet a la Roca del Vallès- l´any 1997: «Mai no deixis d´explorar». Amb aquesta filosofia ben present, ben aviat, doncs, la ciutat de Girona deixarà de ser territori ignot per a ambdues marques.