La «petjada» de vint emprenedors espanyols

El llibre «Los que dejan huella II», editat per KPMG
i prologat per Javier Moll, reconeix empresaris d'èxit

21.07.2016 | 14:46

Les lliçons de vida que ofereixen les trajectòries professionals de vint emprenedors espanyols de renom construeixen la raó de ser de Los que dejan huella II. Veinte historias de éxito empresarial, el segon volum d'un llibre publicat per la consultora KPMG per rendir tribut als qui han sabut convertir una idea en un gran projecte empresarial que crea ocupació i, sovint, en referent internacional. Es multipliquen per dos les històries que ressaltava el primer lliurament, editat el 2013 amb el repàs a les primeres vint històries, i revisen ara un nou ventall de noms amb àmplia diversitat geogràfica i sectorial, amb el denominador comú de les virtuts que han conduït als seus promotors a l'èxit i que caminen de la força de voluntat a la perspicàcia i d'aquí a la intuïció. En la presentació del llibre, a la seu de KPMG a Madrid, va intervenir en qualitat d'autor del pròleg Javier Moll, president de Prensa Ibérica i expresident de l'Institut d'empresa Familiar, qui va subratllar la importància de les organitzacions empresarials familiars per «fomentar models de negoci que permetin generar valor, ocupació i benestar». Per a Moll, els empresaris familiars són, «més que propietaris, custodis d'un patrimoni que transmeten a les generacions posteriors». El pròleg ressalta el paper d'aquestes empreses per assentar les bases de la recuperació econòmica i la seva contribució «destacable» a la construcció de la «Marca Espanya» amb «múltiples aportacions de vegades intangibles i fins i tot poc conegudes per a la societat. Per exemple, proporcionant més accés de la dona a llocs directius, afavorint la cerca de nous mercats o mantenint l'ocupació inclús a costa de la rendibilitat». «Els que deixen petjada» són en aquest segon llibre vint empresaris entre els quals figura una llista amb varietat d'activitats, de l'enginyeria a la producció i distribució de productes de consum, passant pel turisme, la indústria química o la moda i els complements, amb tanta personalitat que en molts casos queda clar que el fundador és l'ànima del projecte perquè aquest porta el seu cognom. En la llista, que inclou els responsables de vint companyies que totalitzarien més de 60.000 treballadors i facturarien més de 10.000 milions d'euros, figuren José Antolín (Grupo Antolín); Gabriel Barceló (Grupo Barceló), Tomás Fuertes (Grupo Fuertes), José García-Carrión (Garcia Carrión), Antonio Gassó (GAES), Clemente Gómez de Zamora (OGOZA), Clemente González (Alibérico), Juan Ramón Guillén (Aceites del Sur), Oriol Guixá (La Farga), Inés Juste (Grupo Juste), María José López de Heredia (Viña Tondonia), José María Losantos (Neinver), Federico Michavila (Torrecid), Joan Molins (Cementos Molins), José Miguel Moreno (Mallorca), Carlos Manuel Rodríguez Peláez (Cafento), Enrique de Sendagorta (Sener), Alfonso Soláns (Pikolín), Roberto Tojeiro (Gadisa) i Rosa Tous (Tous).

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema