La fàbrica de Seat a Barcelona tornarà a tancar el mes d'agost, encara que la línia 1, la que acobla l'Ibiza, prolongarà la inactivitat fins al 12 de setembre per poder realitzar les obres d'adaptació a la futura generació d'aquest model, que la marca espera que superi en èxit el seu antecessor.

La línia 1 ja va patir una parada entre finals de desembre del 2015 i principis de gener per preparar-se per a les especificacions de la futura generació de l'Ibiza mitjançant la instal·lació d'una plataforma compartida per tot el grup Volkswagen. La nova generació de l'Ibiza, que té previst començar a acoblar-se a mitjans del pròxim 2017, forma part de l'ofensiva de llançaments en la qual està immersa Seat i que va arrancar aquest juny amb la posada a la venda de l'Ateca, el primer SUV (tot terreny urbà) de la marca. Les dues interrupcions de fabricació de l'Ibiza reduiran molt probablement les xifres de producció del model al tancament de l'exercici en relació amb 2015, malgrat que estaran per sobre de les previsions inicials per a aquest èxit comercial, segons va informar la companyia.

Aquestes previsions a l'alça es deuen a les 7.500 comandes addicionals que han realitzat els concessionaris en els últims quatre mesos i que no estaven pressupostades a l'inici de l'any, segons van concretar fonts sindicals. De fet, aquest augment de les peticions ha obligat a treballar set dissabtes al matí i a incrementar el ritme de producció diari, que des d'aquest mes de juliol i fins a final d'any passa de 711 a 740 cotxes al dia, fet que també s'ha traduït en 60 nous contractes. Les mateixes fonts sindicals es van mostrar convençudes que l'any que ve l'Ibiza haurà de començar a fabricar-se en tres torns en lloc dels dos que hi ha actualment per tal d'assumir el volum de producció que s'espera. Una vegada que es posi en marxa la nova plataforma, el ritme de producció podrà augmentar fins als mil cotxes diaris.