El Corte Inglés guanya un 35,3% més i eleva les seves vendes un 4,3% el 2015

El grup comercial aconsegueix millorar els números en tots els camps i redueix el seu deute en 1.000 milions d'euros

30.08.2016 | 07:16
Façana exterior de l´Hipercor de la ciutat de Girona, una de les unitats de negoci d´El Corte Inglés

El grup El Corte Inglés va aconseguir en el seu exercici de 2015, tancat al febrer, un benefici net atribuït de 156 milions d'euros, el 35,3% més que un any abans, i va elevar les seves vendes el 4,3%, fins als 15.220 milions, segons els comptes aprovats ahir per la Junta d'Accionistes de la companyia.

La millora del benefici es va deure, fonamentalment, a la positiva evolució del negoci ia la reducció de despeses financeres (27%) gràcies a les actuacions dutes a terme per reduir deute fins a uns nivells "bastant raonables", segons fonts del grup, que repartirà en dividends 35 milions i en destinarà 115 a reserves voluntàries.

La companyia va reduir el seu deute de 4.966 a 3.834 milions d'euros, gràcies, fonamentalment, a la injecció de 1.000 milions d'euros aportada pel xeic de Qatar Hamad Bin Jasim Bin Jaber A-Thani, instrumentalitzada a través d'un instrument convertible en accions que en tres anys li donarà, com a mínim, el 10% de la companyia. Aquesta operació va comportar les crítiques de Ceslar, societat que posseeix el 9% d'El Corte Inglés, que va ser expulsada del consell de la companyia ara fa un any i sobre la possible tornada al màxim òrgan de direcció no ha volgut pronunciar-se.

De tornada als comptes de 2015, El Corte Inglés, que compleix 75 anys, va aconseguir un resultat brut d'explotació de 912.510.000 d'euros, el 10,4% més, i va elevar els seus fons propis l'11,4 %, fins als 9.966,38 milions. Per unitats de negoci, els grans magatzems van elevar les seves vendes el 7,8%, fins a 9.449,64 milions, i van generar un ebitda de 540.860.000, el 20,3% més, recolzats en la seva aposta per elevar la seva oferta de marques i la seva estratègia en línia.

Viajes El Corte Inglés va millorar el seu negoci al 3,7% (2.436,32 milions) i el seu Ebitda el 31,2% (65.230.000) recolzada en el procés d'innovació tecnològica iniciat en exercicis anteriors i que li ha permès incrementar la seva oferta i millorar preus, entre altres qüestions.

Hipercor, que ha rebaixat la seva superfície de venda en el marc del procés de reordenació iniciat fa anys, va retallar la seva xifra de negoci el 10,7%, fins a 1.402,21 milions; en tant que va millorar la seva ebitda el 7,1% (82.560.000).

El negoci de supermercats, que engloba Supercor i Supercor Exprés, va facturar 601.940.000, l'1,8% més, i va duplicar la seva ebitda, que va sumar 21.160.000.

La cadena tèxtil Sfera va incrementar les seves vendes el 9,1%, fins a 425.600.000, i va millorar el seu resultat brut d'explotació el 12,6% (49.140.000) gràcies a la seva estratègia d'adaptar ràpidament als gustos dels consumidors i recolzada en la renovació de la seva imatge.

La facturació de Bricor, centrada en l'obertura de botigues de bricolatge dins dels espais urbans d'El Corte Inglés, va créixer el 19,9%, fins a arribar als 108.780.000, i l'ebitda el 33,4% (5,14 milions).

El grup, que es manté líder per vendes entre els grans magatzems d'Europa i va invertir 350 milions d'euros, va tancar l'exercici amb 91.931 empleats, 494 més que un any abans, als quals caldria sumar les 20.000 persones que treballen en els centres comercials contractats per les marques col·laboradores. Segons dades aportades per El Corte Inglés, el 2015, el grup va aportar a l'activitat econòmica nacional 16.456.000 € i pels seus centres van passar més de 650 milions de visitants.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema