Una de freda i una de calenta, en poques setmanes de diferència, al centre comercial Espai Gironès, a Salt: si el 31 d'agost passat la cadena de venda d'electrodomèstics Miró, instal·lada al complex ?gairebé des dels inicis, anunciava el tancament definitiu de la botiga, ahir, la direcció del centre feia públic un acord amb la multinacional francesa de l'oci, la cultura i la tecnologia FNAC (acrònim de Fédération Nationale d'Achats des Cadres, en català Federació Nacional de Compres dels Executius) perquè hi obri, abans que acabi ?l'any, un establiment de 695 m2 a l'espai que ha deixat buit, precisament, Miró. Serà la primera botiga FNAC?a Girona (la sisena a Catalunya) i l'anunci es produïa ahir, a les portes de la consulta popular no vinculant al municipi que demà escrutarà l'opinió dels veïns sobre si el desenvolupament urbanístic del sector Sud, entre altres equipaments, hauria de facilitar l'arribada d'hipotètiques noves superfícies comercials -Ikea, el gegant suec dels mobles, manté l'interès per venir a la província i Salt i Girona són els dos emplaçaments més ben situats per acollir-la.

En aquest context, el gerent de l'Espai Gironès, Pau Jordà, celebrava l'acord amb FNAC, perquè «ens permet comptar» amb «una firma de referència en el sector cultural i de l'electrònica»; el director general de FNAC, Marcos Ruão, de la seva banda, afirmava en un comunicat que «estem molt contents d'augmentar la nostra oferta a Catalunya» i que, «fer-ho en un centre comercial de referència» com l'Espai, on hi són presents «grans marques» augmenta, afegia, «la nostra confiança en la implantació d'aquesta nova botiga».

L'interès ve de lluny

La tardor de 2014 FNAC, fundada l'any 1954, ja va expressar el «desig» de posar en marxa una botiga a la província, més concretament a la capital, que la cadena va incloure llavors en els seus plans d'expansió, sense confirmar res i precisant que tenia identificades altres ciutats on implantar-se. La nova estratègia de creixement de FNAC a Espanya s'ha traduït, els darrers mesos, en l'obertura de noves botigues, com són els casos del primer FNAC Connect de l'Estat -un nou concepte de botiga, que planteja al client experimentar in situ productes tecnològics, sobretot ginys mòbils amb connexió a Internet- a Bilbao, l'abril passat, o el primer establiment de la cadena a Andorra.

FNAC és el primer distribuïdor de productes tecnològics i culturals a Espanya, on va arribar l'any 1993 amb la posada en funcionament de la botiga del carrer Preciados de Madrid; des de llavors la implantació de la marca ha anat creixent i en l'actualitat compta amb 28 botigues, sis de les quals a Madrid; cinc a Barcelona i dues a Saragossa, dues a València i dues més a Bilbao, a banda de les que té a Alacant, a Paredes (Astúries), Màlaga, Marbella, Múrcia, Sant Sebastià, Sevilla, Valladolid i Pamplona. Aviat, amb l'arribada a l'Espai Gironès, FNAC, que també té botiga on-line, ?tindrà presència en un centre comercial que rep uns 10 milions de visitants anuals, segons dades del complex, i que té una superfície de 40.000 metres quadrats, on són presents d'altres marques internacionals com Zara, H&M, Mango, Massimo Dutti, Desigual o Alain Afflelou, entre d'altres.