Gas Gas, l'emblemàtica marca de motos de Salt, va presentar ahir, a la 74 Esposizione Mondiale del Motociclismo (Eicma), que se celebra a la ciutat italiana de Milà, la nova joia de la corona: la moto d'enduro Gas Gas EX/XC, el model que abandera la «renovació total de la marca» en aquest segment i que, segons l'empresa, propietat del Grup Torrot des de principis d'any, «ha nascut per rellançar Gas Gas en àmbit internacional». La firma recorre a la mitologia grega per posar de manifest que la nova EX/XC -una màquina que «uneix conceptes com la fiabilitat, les grans prestacions i la confiança»- esdevé el «símbol del renaixement de la marca en l'enduro»: així doncs, la motocicleta que es presentava ahir a la fira de la capital de la Llombardia es converteix en la punta de llança del «Projecte Fènix», pensat per fer revifar «una marca amb més de tres dècades de tradició en l'off-road i l'alta competició», i que recupera «el millor del seu passat» per «afrontar el present amb la força necessària per reinventar-se». I Gas Gas acaba de fer el primer pas, «amb una moto d'enduro totalment nova».

En aquest context, el fabricant assenyala que la seva «nova arma» és «innovadora» des del moment de la «concepció» (presenta un xassís d'espina central, noves geometries i suspensions de «primeríssima qualitat» que la fan «apta per a pilots de tots els nivells en l'ampli espectre de l'enduro, tant professional com amateur»). Lleugera (pesa 105 quilos) i «estreta de formes», la Gas Gas EX/XC estrena també motor, fabricat en dues cilindrades (250 i 300 centímetres cúbics).

«En ocasions -indica la firma en aquest sentit- és necessari tancar un cicle, renéixer i créixer més forts, més savis, en una versió millorada de nosaltres mateixos», tota una declaració d'intencions dels gestors de la marca fundada l'any 1985, que exporta a cinquanta països repartits pels cinc continents i que, després de ser adquirida pel Grup Torrot, sembla que deixa enrere els temps més complicats. Després d'entrar en concurs de creditors, Gas Gas va entrar en liquidació el juliol del 2015. El novembre d'aquell any, amb una oferta de 9,66 milions d'euros i un pla inversor de 13 milions en tres anys que ha de permetre reflotar la marca, Torrot va passar-ne a ser el propietari.