Un banquer, un consultor, un empresari d'èxit que ven pernils i embotits ibèrics on-line, un hacker reconvertit a alt directiu de Telefónica, un alt càrrec de la plataforma online que ha revolucionat el sector turístic i la fundadora d'una app considerada una de les millors d'Europa, entre d'altres perfils de primer nivell, s'han citat a l'Auditori-Palau de Congressos de Girona, el proper dimecres 30 de novembre. Seran els protagonistes, juntament amb empresaris, gestors de la res publica i estudiants que els escoltaran des de la platea, de la 6a jornada que organitzen l'Associació Espanyola de Directius (AED) i Tribuna de Girona, amb el patrocini de la Diputació, de CaixaBank i de KPMG, Reinventa't 2016, que té un eslogan tan cridaner com oportú: Digitalitzar-se o morir.

Amb el professor de Direcció de Màrqueting d'ESADE Business School, Carles Torrecillas, com a mestre de cerimònies, alts directius coneixedors dels processos de transformació digital de grans empreses i de firmes tecnològiques natives disseccionaran les claus de l'adaptació de les empreses a la nova era econòmica que ha arribat de la mà de les noves tecnologies i de la connectivitat. Més que en «una època de canvis», ens trobem davant «d'un canvi d'època» que envia al calaix de la història «l'economia postindustrial», afirmava, ahir a Girona, Xavier Gangonells, director general de l'AED. Una «revolució», la de la digitalització, que remou els pilars tradicionals de l'economia i afecta tots els àmbits de les organitzacions, afegeix Gangonells: des del model de negoci i fins a la cultura empresarial -«no són suficients petits canvis», diu-, passant per la reformulació dels processos productius, l'adaptació de l'estratègia i la nova relació -«experiència»- dels clients amb les marques. La sacsejada digital és del tals proporcions, argumenta aquest directiu, que les empreses que «no s'adaptin als canvis» i, per tant, «no siguin capaces de posar-se al dia», tindran «dificultats». Marcar-los el camí, ni que sigui per un dia, és l'objectiu que es marca la jornada Digitalitzar-se o morir. Tres ponències (L'hora de la transformació, a càrrec del director territorial de CaixaBank a Catalunya, Jaume Massana; L'impacte de la digitalització en l'empresa, que pronunciarà Jaume Clotet, director de Digital Services de KPMG i Digitalització: veritats i mentides, a càrrec de l'economista i escriptor Fernando Trías de Bes) i dues taules rodones amb experts en direcció (Cap a l'empresa digital i Com es gestiona una empresa nativa digital?), donaran forma a la jornada; la «cirereta», expliquen els promotors de l'esdeveniment, la posarà qui va ser el hacker de més renom a Espanya, ara Chief Data Officer de Telefónica, Chema Alonso, que serà entrevistat per videoconferència, en directe, per Carles Torrecillas. Nova economia, noves formes, per tant.

En resum, va apuntar el director de l'Àrea de Negoci de CaixaBank a Girona i directiu de Tribuna de Girona, Josep Maria González, és una jornada pensada per «ajudar les empreses en el procés de digitalització» i que, segons el diputat provincial de Promoció Econòmica, Josep A. Frias, serà molt útil «per compartir experiències sobre com transformar-se i seguir essent competitius».