Els botiguers que s'han adherit a la campanya de rebaixes Black Friday es mostren satisfets pel ritme de vendes que s'està observat en la primera part de la jornada de la iniciativa. Carmen Sangil, portaveu de Cromex System explica que les xifres definitives es coneixeran en el transcurs de la setmana vinent, però vist el ritme de vendes per internet d'ahir, cal preveure que en aquesta edició la iniciativa quedarà consolidada després de tres edicions. Tot i que les xifres definitives no es coneixeran fins a la setmana vinent, Sangil ha manifestat que aquest 2016 l'increment de vendes que es registrarà en el conjunt de comerços serà superior al 30%. Un altre estudi, en aquest cas elaborat pel portal blackfriday.sale, estima que l'increment global de la despesa serà del 29%. Per càpita, de mitjana, els espanyols s'acabaran gastant 141 euros, 32 més que el 2015. En el cas de Catalunya, segons aquest primer informe, el 34% per cent de la despesa anirà a parar al sector de la moda; el 24% al de la tecnologia (amb l'iPhone 7 com a producte estrella, a un preu mitjà de 699 euros); el 12% al sector dels viatges i de les vacances; el 5% al de l'oci i l'entreteniment; un altre 5% al de la bellesa i la salut i el 15% restant es repartirà entre altre sectors. En el cas de la ciutat de Girona, l'Associació Eix Comercial situava la previsió de l'increment global de les vendes en el 3%. Els comerciants adherits a aquesta entitat consideren que allargar el Black Friday, com fan les grans superfícies, «desvirtua» la campanya.