El Ciberdilluns o «Cyber Monday» posarà avui el punt i final a la campanya de descomptes iniciada fa dies amb motiu del Divendres Negre o «Black Friday», tradicions nord-americanes importades pel comerç espanyol fa amb prou feines cinc anys en un intent d'animar el consum i de començar abans les vendes per la campanya de Nadal.

El Divendres Negre va néixer als Estats Units com una jornada de forts descomptes en el comerç l'endemà d'Acció de Gràcies per donar el tret de sortida a la campanya de Nadal, la qual cosa genera llargues cues a les portes dels establiments.

Es diu que el seu nom es deu al fet que permet passar a les botigues dels nombres vermells als nombres negres, o el que és el mateix, de pèrdues a guanys.

Amb la irrupció del comerç electrònic va sorgir el Ciberdilluns, en el qual les botigues donaven sortida via internet a allò que no aconseguien vendre el Divendres Negre.

En el cas d'Espanya, són moltes les companyies que han mantingut ofertes durant aquesta setmana, tant als seus espais físics com a internet, canal aquest últim en el qual avui s'ofereixen promocions exclusives amb motiu del Ciberdilluns. És el cas del gegant de les compres per internet, Amazon, que ha perllongat les seves ofertes durant tot el cap de setmana fins aquest dilluns. La companyia ha anunciat que s'activaran 850 noves ofertes en productes d'electrònica, ordinadors, joguines, utensilis de cuina i articles de la llar.

Entre els sectors més actius a l'hora de fer promocions, destaquen les botigues de moda i complements, la tecnologia, els concessionaris i les aerolínies, que pràcticament en la seva totalitat ofereixen aquests dies vols amb descomptes.

La campanya de descomptes farà que les vendes augmentin entre un 20 i un 30 per cent segons diferents informes. L'increment s'explica perquè cada vegada hi ha més firmes que participen d'aquest fenomen.