El valor de la marca Costa Brava: un 3,4% més de pernoctacions, fins als 11 milions

29.11.2016 | 07:13

Conclou l´Anuari Econòmic Comarcal BBVA CX 2016 que l´economia de la província de Girona mostra «una molt bona dinàmica terciària». Els serveis van aportar el 71% del VAB l´any passat i van créixer al 4,2%, molt per sobre de la mitjana catalana (3,6%). Les branques d´activitat «més directament vinculades al turisme», assenyala el document, expliquen en gran mesura «l´intens creixement dels serveis privats». En aquest context, la «marca Costa Brava» va acumular fins a 11 milions de pernoctacions l´any passat i això «va impulsar» el comerç, el transport i la logística. Oliver considera que l´auge del turisme no respon a dinàmiques merament conjunturals o geopolítiques sinó a raons estructurals: els empresaris de l´hostaleria, apunta, han estat capaços de reduir preus i mantenir una oferta de qualitat (l´ajustament salarial ha tingut un paper important en la contenció dels costos) i la destinació ha guanyat competitivitat. pep t. girona

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema