Ryanair posa traves a les agències de viatges per vendre els seus bitllets

Critiquen que l'aerolínia ha bloquejat els seus ordinadors fa setmanes

01.12.2016 | 07:13

Des de fa almenys dues setmanes no és possible reservar un bitllet de la companyia Ryanair a cap agència de viatges de les illes balears, segons va confirmar ahir el president de l'Agrupació Empresarial de les Agències de Viatges de Balears (Aviba), Antonio Abrines. Els professionals de les agències tenen accés a la pàgina de Ryanair, però en ella no poden obtenir informació més enllà de la bàsica sobre l'horari dels vols: ni preus ni possibilitat de realitzar una reserva.

Abrines va explicar que l'aerolínia, segons tots els indicis que han acumulat en aquests dies, està utilitzant un sistema bastant rudimentari per anul·lar la seva capacitat de treball. A partir de cert nombre de reserves fetes des d'una adreça IP (nombre que identifica un dispositiu com portàtil, tablet o telèfon connectat a Internet), la bloquegen perquè no pugui accedir als continguts perquè consideren que és un punt de venda professional.

Des de Ryanair van confirmar a última hora de la tarda d'ahir que han reforçat la seguretat de la pàgina de reserves però per evitar que puguin treballar en ella els denominats 'comparadors', portals que es promocionen assegurant que busquen el millor preu entre totes les companyies del mercat. Però van negar que estiguin bloquejant a les agències. «Alguns [d'aquests 'comparadors'] cobren després més diners quan el client pagava amb targeta, de manera que realment no oferien les nostres tarifes», van justificar.

Els sistemes de reserva globals
A més, van remarcar que les agències que treballen amb Amadeus, Sabres o Travelport, els tres principals sistemes mundials de reserves aèries informatitzades, no tenen per què tenir problemes per accedir a la seva pàgina. Però la mateixa font no va poder explicar per què si totes les agències balears treballen amb algun d'aquests tres sistemes de distribució, cap pot reservar amb Ryanair, com confirma Aviba.

Abrines va dir desconèixer els motius que han empès a la companyia a prescindir de les agències i va denunciar que, en no disposar d'un contacte a Espanya, no han pogut dirigir-se en tot aquest temps a algun responsable de Ryanair perquè els aclareixi què està passant, sobretot tenint en compte la proximitat del Nadal, quan s'incrementa el volum de desplaçaments a les illes.

El president d'Aviba no ha calculat el menyscapte econòmic que suposa aquesta mesura per a les agències, però va recordar que per cada emissió de bitllet, només obtenen com a benefici les despeses de gestió, sense cap comissió.

I estimar els diners que han deixat de guanyar prenent com a referència temporades anteriors també resulta complicat perquè no facturen a l'aerolínia directament.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Economia

Dur fins a terra el material que arriba per mar és una de les tasques més complicades i carregoses
Els torrons, a l´Antàrtida

Els torrons, a l´Antàrtida

Segona expedició de treballadors de la constructora de Girona Arcadi Pla a territori austral per...

Líders en l´atur de novembre

Líders en l´atur de novembre

Quatre de cada deu nous desocupats que guanya Catalunya al novembre són de Girona · La majoria...

La Cambra premia 15 negocis gironins per la seva antiguitat

La Cambra premia 15 negocis gironins per la seva antiguitat

Quatre dels establiments són de Sant Hilari Sacalm i un d´ells, la Granja Tívoli, amb 130 anys de...

L´atur augmenta al novembre a Girona de 1.795 persones

En termes anuals, el nombre de desocupats a les comarques gironines acumula 40 mesos seguits de...

Enllaços recomanats: Premis cinema