Ha vingut per quedar-se. El Black Friday, el divendres de grans descomptes importat dels Estats Units, ha tingut aquest any un èxit destacat. Tant és així, que els presidents dels comerciants de Girona Centre Eix Comercial i de Comerç Figueres l´han vist enguany com «l´escalfament» a la campanya de compres de Nadal.

«Penso que ha vingut per quedar-se», assegura Josep Maria Noguer, des de Girona, que aposta per mantenir-lo en un sol dia i «no abusar-ne» amb més dies a la setmana.

Per als de Figueres «ha estat un èxit total», afirma rotund Lluís de Anguera. «Aquest any hem triplicat l´èxit de l´any passat», per gent que ha comprat i establiments que s´hi han adherit (han passat d´una dotzena a una trentena de participants). «S´han entregat molt, els botiguers», i «no amb ofertes d´un 10%, sinó del 40, 50 i fins al 60%», va assegurar. Amb «la gent bolcada al carrer» i amb «molts botiguers contents», De Anguera va avançar que ja tenen «ganes de preparar el següent».