En poques setmanes, Selecció Regisa iniciarà el seu primer intent per internacionalitzar-se i ho farà desembarcant al mercat del sud de França. L´empresa de Riudellots, que ha tancat el 2016 amb un increment del 8% de les vendes respecte a l´exercici anterior, ha decidit iniciar-se en l´exportació dels productes alimentaris d´alta gamma que té en cartera després de 35 anys dedicats en exclusiva al mercat gironí.

Regisa ha dedicat pràcticament un any a preparar el model d´exportació a l´altra banda de la frontera. Tant el president, Gerard Vilà, com el director, Carles Bagué, indiquen que el camí de creixement de l´empresa «ha de ser cap a Europa», ja que el mercat ja està ocupat a la resta d´Espanya per altres empreses amb les quals també comparteixen alguns del productes del seu catàleg.

Al marge de l´assalt al mercat francès, que és imminent, Selecció Regisa ha preparat per a dilluns i dimarts de la setmana vinenta la vintena edició de la Llotja de Xarcuteria, unes jornades tècniques de caràcter anual -inicialment era bianual- que reuneix els màxims exponents de la cuina i l´enologia nacionals i internacionals per fer demostracions, tastets i sessions de cuina per a que els professionals coneguin de primera els productes representats per l´empresa.

En l´edició d´enguany, una de les novetats que es podran veure i tastar serà la tonyina vermella de Balfegó -«ens venen a explicar com preparar-la de la millor manera possible»- o el productes dels ànecs d´Imperia.

Des de 1981

Selecció Regisa es va fundar l´any 1981 de la mà de Gerard Vilà, Jaume Calm i 16 fabricants, que tenien com a línia principal de negoci productes exclusis d´embotits, pernils i formatges per a xarcuters i carnissers però el creixement de l´empresa li ha fet donar servei a tot el sector de l´hostaleria i la restauració.