Els consumidors accepten millor les pujades de preus els dies de pluja

Les botigues podrien incrementar les vendes fins a un 2% si augmentessin els preus quan plou

21.03.2017 | 07:17

Un estudi de l'IESE assegura que la pluja fa els consumidors menys sensibles al preu i que els comerços podrien incrementar les seves vendes fins a un 2% si elevessin els preus els dies plujosos. El professor Víctor Martínez de Albéniz i l'investigador Abdel Belkaid, tots dos de l'escola de negocis IESE, han analitzat 98 botigues de països com Espanya, Alemanya, França i Itàlia i han arribat a la conclusió que el clima té una influència molt més gran del que sovint es pensa en les vendes.

Els autors han estudiat l'impacte de la temperatura i de la pluja en dos variables de venda al detall: el trànsit (nombre de visites a la botiga) i la conversió (probabilitat que un visitant compri un producte). Els experts conclouen que els consumidors en dies de pluja es tornen menys sensibles al preu, fet pel qual els comerços poden arribar a incrementar les seves vendes en un 0,5%. Si les botigues a més decideixen aplicar una política de preus flexibles i modifiquen els preus a l'alça els dies plujosos, aquest increment pot arribar al 2%.

La temperatura, important

L'informe afegeix que la temperatura és el principal motor de la conversió i que ajuda a augmentar les vendes de roba de la temporada apropiada, de manera que un dia de fred i pluja anima a comprar roba d'hivern. Això no obstant, l'estudi concreta que la pluja incrementa el trànsit un 16% als centres comercials, mentre que decau un 29% al carrer.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Economia

La crisi de la grip aviària no ha passat factura a les carnisseries gironines

La crisi de la grip aviària no ha passat factura a les carnisseries gironines

El gremi ni ha perdut vendes ni ha vist incrementat el preu de les aus i parla de "total...

Globalimar inverteix mig milió d´euros en la implantació de l´envasat «skin pack»

El sistema, que protegeix amb film transparent i al buit, millora la visibilitat i la preservació

L´ FMI té cor

El Fons Monetari Internacional (FMI), una de les tres potes de la Troica que ha asfixiat Grècia...

Enllaços recomanats: Premis cinema