La idea era que aquest 2017 ja s'estigués venent la moto elèctrica catalana, però el projecte ha quedat en res. Rieju, Scutum, Volta i Torrot han aparcat la creació d'un consorci dedicat a la fabricació d'aquesta motocicleta. La Generalitat veia amb bons ulls la iniciativa i havia compromès facilitar un crèdit de tres milions d'euros que no s'ha materialitzat pel fracàs del projecte.

Des del departament d'Empresa i Coneixement confirmen que la cancel·lació del projecte és efectiva i, d'aquesta manera, tan sols un any després de l'anunci efectuat per les quatre empreses sobre la creació d'un consorci per fabricar aquest vehicle, la moto elèctrica catalana està enterrada. O no.

El fiasco de fabricar una moto a quatre no representa el punt i final al sector de la moto elèctrica catalana perqué, sense anar més lluny, Volta ja es troba fabricant una moto 100% elèctrica i preveu augmentar fins a 600 peces la seva producció anual. Així mateix, Scutum ja fabrica scooters elèctrics i Rieju també ha presentat la seva motocicleta.

Quan es va anunciar públicament la intenció de constituir aquest consorci, la voluntat de la Generalitat passava per reactivar la indústria de la motocicleta a Catalunya, que antigament havia tingut un important pes industrial que ha anat perdent pistonada amb el pas del temps.

De fet, el desembre de 2015 es va signar un conveni entre la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona i les quatre empreses per crear el consorci que hauria de fabricar l' scooter elèctric a partir de 2017 i que estava previst que formés part de la flota de diversos organismes públics. La idea que va quedar plasmada inicialment era aconseguir fabricar 10.000 unitats anuals, que es podrien adquirir per 4.000 euros i serien l'equivalent a una moto de 125 cc.

La Generalitat només havia d'aportar el crèdit de tres milions mentre que les quatre empreses en desemborsarien set per fabricar-les. No obstant això, la falta d'entesa entre les quatre companyies ha impossibilitat materialitzar el projecte.

El maig de l'any passat ja va quedar pal·lès que la iniciativa estava abocada a quedar encallada perquè les quatre empreses no tenien sintonia entre elles ni tampoc amb la Generalitat. El problema va arribar a l'hora de repartir-se la participació accionarial, ja que els impulsors del projecte no aconseguien posar-se d'acord.

El Govern va apostar perquè Rieju liderés el grup, basant-se en un informe d'una consultora externa, però la resta de socis no hi estaven d'acord perquè suposava una pèrdua de protagonisme. Des d'aleshores no es va avançar gaire i ara el projecte està oficialment mort.