CaixaBank lidera un hub per crear mitjans de pagament del futur participat per Samsung, Visa, Arval i Global Payments. El nou centre d'innovació, amb una inversió de 5 milions d'euros en tres anys, estarà ubicat a Barcelona i entrarà en funcionament després de l'estiu.

L'activitat del hub busca crear nous sistemes de pagament per «adaptar-se» a totes les «tipologies» de clients del banc. L'objectiu és fer que cada vegada sigui més «amable» i còmoda la relació entre els comerciants i els consumidors, segons Juan Alcaraz, president de la divisió CaixaBank Payments i director general de CaixaBank.

El nou centre tindrà una «estructura mínima» d'unes 10 persones, que seran les encarregades de coordinar els diferents projectes. A més, els departaments d'innovació dels cinc socis estaran «implicats» plenament amb el hub, participant sempre que sigui necessari en l'impuls de noves idees, nous projectes o nous prototips de sistemes de pagament.

El hub molt concretes. D'una banda, la recerca de solucions vinculades al cotxe connectat, la innovació relacionada en aplicacions per a l'àmbit domèstic, amb una especial dedicació a l'Internet de les coses, i finalment en l'àmbit del comerç per desplegar projectes sobre l'evolució de l'experiència de compra.