Caprabo augmenta un 25% la venda de productes de proximitat a Girona

05.05.2017 | 07:09
La Fira de Proximitat a l´Espai GIronès, en l´edició de l´any passat.

Les vendes de productes de proximitat de les comarques gironines a Caprabo han registrat un increment del 25 per cent respecte a l'any passat. Caprabo des del 2013 ha introduït un total de 47 proveïdors i 376 nous productes de les gammes de caves, licors, vins, embotits, formatges, llet, aviram, ous i carn entre d'altres, convertint Caprabo en un referent en el mercat en la venda de productes de proximitat a la zona on Caprabo disposa de 29 supermercats que sumen més de 28.000 metres quadrats de superfície comercial.

Des del 2013, Caprabo compta amb un Programa de Proximitat per Comarques, que permet a la companyia dissenyar una oferta de valor el responsable de la qual és Fernando Tercero. Per a Tercero, «el Programa de Proximitat per Comarques de Caprabo té a les comarques de l'Alt i Baix Empordà, la Garrotxa, Pla de l'Estany, Gironès i la Selva una bona acollida per part dels clients». A aquestes comarques, «les xifres ens animen a continuar en aquesta direcció i en aquesta aposta de Caprabo per la producció agroalimentària de proximitat», explica Fernando Tercero.

En el conjunt de Catalunya, les vendes de productes de proximitat de Caprabo han registrat un increment proper al 15% durant el darrer any. Barcelona i la seva àrea metropolitana constitueixen la zona amb menor penetració de Catalunya, gairebé la meitat en comparació amb la resta de comarques, mentre que l'Anoia és la comarca amb més productes propis en les botigues de la comarca.

Caprabo ha avançat en el seu compromís amb la proximitat amb una sèrie d'iniciatives amb el suport de la Federació Catalana de Cooperatives Agràries (FCAC), la Federació Catalana de DOP i IGP i el DARP.

Entre les més destacades, el desenvolupament de 9 fires comarcals de proximitat amb la participació de 150 petits productors i cooperatives agràries; ha portat fins a 174 productes de proximitat catalans de 94 productors a Andorra, on la companyia compta amb 3 botigues; al novembre va començar la comercialització de llet en brick i ous de la marca pròpia amb origen i envasat a Catalunya i es va convertir en el primer supermercat a comercialitzar cítrics amb el segell de la Reserva de la Biosfera de Terres de l'Ebre.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema