Nestlé invertirà a partir d'aquest estiu 37 milions d'euros per ampliar la producció de la fàbrica Nescafé de Girona, on preveu arribar a les 38.000 tones anuals de cafè soluble. Amb aquesta inversió, Nestlé haurà destinat al conjunt de la planta gironina -on també es produeix Dolce Gusto i es descafeïna el cafè verd- un total de 370 milions des del 2007.

El director general, Laurent Dereux, va assegurar que aquestes xifres són un «signe» que demostra que el grup «no veu que els propers anys puguin ser de pertorbació greu per a l'activitat a Espanya», en relació amb la situació política entre Catalunya i l'Estat espanyol. «Tenim per costum ser presents a tots els països del món, vivint amb tots els tsunamis i guerres, i ens adaptem a qualsevol situació», va afegir, en to satíric. Les noves obres a Girona començaran quan acabi la inversió que ara està en marxa, de 102 milions d'euros.

La nova inversió de Nestlé a la fàbrica de Nescafé de Girona servirà per introduir tecnologia avançada que permetrà crear una tercera línia de producció, amb la qual s'incrementarà la capacitat de la planta en un 20%. Si amb les obres que s'enllestiran aquest estiu es calcula que la planta podrà produir 32.000 tones de cafè soluble, la previsió és que, un cop acabi la nova ampliació l'octubre de 2018, hi haurà capacitat per produir 38.000 tones. La majoria es destinaran a exportació per a Europa, l'Orient Mitjà i el nord de l´Àfrica.

Laurent Dereux va garantir que les millores a la planta gironina permetran fabricar cafè soluble amb «noves textures, més aroma i cremositat», alhora que es renovarà el Nescafé Clàssic i es crearan nous productes de gamma premium. Al mateix temps, la companyia calcula que aquesta ampliació permetrà incorporar entre 15 i 20 persones a la plantilla, que ara mateix és de 750 treballadors en el conjunt del recinte fabril de Girona.

Segons Dereux, la fàbrica gironina s'ha convertit en un «centre de referència», sobretot per a la producció de Nescafé, ja que es tracta de la fàbrica de cafè soluble «més gran del món». Alhora, el centre també és referent en producció de càpsules de Dolce Gusto, que va posar en marxa el 2008 i produeix 2.400 milions de càpsules anuals a través de 12 línies de producció.

Increment del preu del cafè

Després de tancar el 2016 amb un increment de vendes del 2,1% a l'Estat espanyol, Nestlé s'ha proposat assolir «el mateix nivell de creixement» per al 2017, ja que confia que es mantinguin els símptomes de recuperació econòmica en el consum domèstic. Amb tot, Laurent Dereux també va advertir que la companyia haurà d'apujar el preu del cafè perquè s'han incrementat els costos del cafè verd com a matèria primera.

Dereux va garantir que la pujada de preus «s'ha retardat el màxim», gràcies a un equilibri dels productes que mantenen els costos i al fet que la companyia compta amb suficient estoc. Així, l'increment, que afectarà principalment el cafè soluble i el cafè torrat, serà d'un 5% i es notarà sobretot de cara al juny i juliol. En canvi, es mantindrà el preu de les càpsules.