Una fita històrica en el segment de les dues rodes del nostre país. El ciclomotor Torrot MUVI, que s'ensambla a la Gas Gas de Salt, s'ha convertit en líder de vendes de ciclomotors a Espanya a l'abril. La marca de vehicles elèctrics avançats encapçala el total de matriculacions de ciclomotors després dels quatre primers mesos d'aquest any. La nova Torrot Muvi es converteix en el model de ciclomotor més venut durant el mes d'abril a Espanya, amb 245 unitats matriculades.

I no és una dada petita: més de la meitat de ciclomotors elèctrics registrats durant aquest 2017 corresponen al model Torrot Muvi.

L'Associació Nacional d'empreses del Sector de les Dues Rodes (Anesdor) va fer públiques les matriculacions d'abril, així com l'acumulat anual de 2017, unes dades entre les quals destaca l'imparable ascens de matriculacions de ciclomotors elèctrics, que converteixen el nou Torrot Muvi en el ciclomotor més venut del mes d'abril i Torrot en referència del sector.

Durant el passat mes d'abril, a Espanya es van matricular un total de 1.543 ciclomotors, dels quals 245 unitats van correspondre al nou model de Torrot Muvi (homologació L1i, similar a les motos de 49 cc), la qual cosa suposa un 15,8% de les matriculacions en aquest apartat. Un percentatge que es dispara fins al 67% del total si ens centrem només en el segment de ciclomotors elèctrics.

Cal destacar que les matriculacions de ciclomotors, i especialment les dels elèctrics, trenquen amb la tendència a la baixa del mercat global de la motocicleta durant el passat mes. Un període en el qual les matriculacions van experimentar un descens, en tot el seu conjunt, del 14,7% a Espanya. Un percentatge superior a la mitjana europea, que va anar de només el 6,4% durant el primer trimestre del 2017.

Un context en baixada

Mentre que les motocicletes impulsades per combustibles fòssils acusen la baixada de matriculacions, a causa principalment de l'adaptació a la nova i exigent normativa Euro4, la nova Torrot Muvi -un model que ja en el seu moment es va avançar a l'homologació elèctrica europea 168/2013 que va entrar en vigor a principis d'aquest exercici- esquiva les dificultats del sector gràcies a la seva eficiència energètica, convertint-se en el model de ciclomotor amb major nombre de matriculacions a Espanya durant el mes d'abril.

Des del seu llançament al mercat al setembre del passat any, les matriculacions de Torrot Muvi no han deixat de créixer, marcant rècords de vendes. Primer al gener, sent el ciclomotor elèctric més venut, i després, a l'abril, trencant motlles per convertir-se en el primer model elèctric que encapçala la suma de matriculacions de ciclomotors durant els quatre primers mesos de l'any.

Gràcies a això, Torrot va ser la segona marca que més unitats va matricular a l'abril i la primera en elèctric, impulsada tant pels compradors individuals com per les adquisicions dels nous serveis de lloguer de vehicles elèctrics, cada vegada més aplaudits per les millores que el seu ús suposa per a la mobilitat urbana i el tràfic en grans ciutats. Un sector que ha experimentat una alça del 137% i que confia en les noves Muvi, amb homologació L1i (ciclomotors) i L3i (motocicletes), per a la posada en funcionament dels seus serveis de sharing de vehicles elèctrics a les principals capitals espanyoles.