El comerç just va generar vendes per valor de 35 milions d'euros l'any 2015

Un informe estableix que el consum mitjà d'aquest tipus de productes a l'Estat és de 0,75 euros anuals per persona

13.05.2017 | 00:36

El comerç just va generar uns 35 milions d'euros en volum de vendes a Espanya el 2015, amb un creixement global del 5,9% respecte a l'exercici anterior, segons les dades de l'informe sobre el comerç just a Espanya presentat aquesta setmana a Barcelona. L'informe, editat per la Coordinadora Estatal de Comerç Just (CECJ), apunta que «entre els anys 2000 i 2015 les vendes del comerç just han passat de menys de 10 milions d'euros a pràcticament 35 milions».

La treballadora de la cooperativa de comerç just Alternativa 3 Gemma Guinot va assenyalar en presentar el document que «el comerç just busca erradicar les desigualtats i les pobreses». Guinot va celebrar l'augment constant de les vendes, però va lamentar que les xifres espanyoles estiguin encara lluny de les de la resta d'Europa: «El consum mitjà de productes de comerç just a Espanya és de 0,75 euros anuals per persona, mentre que en els països europeus un consumidor mitjà gasta 12,43 euros anuals en aquest tipus d'articles».

Segons l'informe, el sector de l'alimentació «segueix sent el principal protagonista» en el comerç just a Espanya, «fins al punt d'absorbir el 92,9% de la facturació del 2015». Els resultats de l'anàlisi assenyalen que el cafè –amb un 45,3% del total les vendes– és el producte més consumit, i que al costat del sucre –amb un 27,4% de les vendes– «generen el 72,2% del total de la facturació».


Importància de l'artesania

En aquest sentit, Guinot va destacar que «si comparem les vendes del comerç just amb el consum total de la població espanyola en la categoria de l'alimentació, la valoració no pot ser més modesta, ja que no supera el 0,05% de la despesa». A més, el document detalla que l'artesania representa el 5,2% de les vendes i que l'1,9% correspon a productes cosmètics.

Segons l'estudi, la venda d'articles de comerç just «mitjançant cafeteries, gelateries, bars i màquines de venda automàtica ha estat el principal canal de comercialització durant el 2015 amb el 37,5% de les vendes».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Economia

Es creen a Girona 32 empreses de persones amb risc d´exclusió

Es creen a Girona 32 empreses de persones amb risc d´exclusió

El programa d'inclusió sociolaboral «Incorpora» de La Caixa permet la creació de petites...

El PIB de la Unió Europea manté un creixement del 0,6% entre abril i juny

El PIB de l'eurozona i de la Unió Europea (UE) va mantenir el seu creixement sense grans...

El port de Barcelona tanca el juliol amb nou rècord de mercaderies

L'equipament assoleix la xifra de 5,6 milions de tones mobilitzades, un 23% més que en el mateix...

Enllaços recomanats: Premis cinema