Ja està en marxa l'Automobile Barcelona, la renovada proposta del Saló de l'Automòbil que enguany ocupa 115.000 metres quadrats del recinte Montjuïc de Fira de Barcelona. En aquesta edició participen 90 marques, 30 firmes automobilístiques i 25 'start ups', en una clara aposta per enllaçar els conceptes «automòbil» i «connectivitat». «Hem innovat una vegada més a Barcelona», va assegurar el president del saló, Enric Lacalle, qui no dubta a assenyalar que altres salons internacionals «copiaran» aquest nou format.

Pel que fa a l'ambient en aquest primer dia de portes obertes al públic, Lacalle va afirmar que aquest és «el saló de les il·lusions» per als amants del motor. Quant a les propostes dels expositors, va aixecar especial expectació la presència, per primera vegada a Espanya, de la marca nord-americana Tesla amb els seus vehicles elèctrics amb disseny innovador, gran potència i autonomia.

En Josep Morros, de Tàrrega, va quedar totalment captivat per la marca quan, en un viatge a Torí va visitar el saló de l'automòbil i va conèixer un ciutadà alemany que, després d'anys de cotxes de marques alemanyes, es va passar a Tesla. «Li va costar 100.000 euros però ja el té pràcticament amortitzat, és un cotxe que requereix molt poc manteniment i té molta autonomia», va dir.