Ceres Roura de Figueres obre mercat a l'Orient Mitjà

Aquest any invertirà 350.000 euros en noves línies de producció i la modernització del packaging de totes les gammes de producte

15.05.2017 | 16:18
A cada país, la seva espelma.

Ceres Roura, l'empresa pionera de la península Ibèrica en la fabricació i disseny d'espelmes amb seu a Figueres, invertirà aquest any més de 350 mil euros en la posada de marxa de noves línies de producció i en la renovació del packaging de les diferents gammes de producte. La nova maquinària li permetrà fer front al creixement que espera obtenir al 2017 a través de l'exportació, que avui ocupa el 20% de la seva facturació.

Amb un augment del volum del negoci del 6% al 2016 (va facturar 9,6 milions d'euros), la marca d'espelmes catalana acaba d'obrir mercat al Líban, l'Aràbia Saudita, Israel i Jordània i ha iniciat els contactes amb nous clients a Europa i els Estats Units a través de la seva presència a les fires internacionals de les quals espera obtenir uns bons resultats.

Aquesta setmana assistirà de nou al saló mundial de les marques privades PLM World of Private Label 2017 (Amsterdam) i la setmana passada va presentar les noves col·leccions al mercat dels Estats Units en la fira internacional dels sectors industrials vinculats al jardí i la llar, el National Hardware Show (Las Vegas).

La capacitat d'adaptació als requeriments del client i la personalització són dues de les claus de l'expansió de Roura a l'exterior. L'empresa acaba de desenvolupar una espelma especial per al Govern d'Israel que s'utilitzarà en un acte commemoratiu per honorar les víctimes civils dels atemptats terroristes. Se n'ha fet una producció de 4.000 unitats.

Roura elabora gairebé quatre mil tones de producte l'any, uns 25.000.000 d'unitats. D'aquest total, més del 50% són espelmes perfumades amb valor afegit o espelmes funcionals, amb propietats antimosquits, o antitabac, a tall d'exemple, gràcies als ingredients que s'incorporen en la seva elaboració (insecticida, Citronela,etc.).

L'empresa desenvolupa una gamma d'olors i perfums molt àmplia, tant per a la producció d'espelmes amb marca pròpia com amb marques d'altres empreses. Els països nòrdics, consumidors d'espelmes per excel·lència, demanden espelmes sense olor perquè les utilitzen a totes hores degut a la marca de llum natural. Pel contrari, els països de l'arc mediterrani compren espelmes perfumades per encendre només a la nit o per perfumar l'ambient i espelmes d'exterior, amb Citronela per la seva funció contra els insectes. Per la seva banda, el mercat dels Estats Units usen espelmes de gran format, en vasos gegants i amb molt de perfum.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Economia

La CE investiga si la compra de Monsanto per Bayer perjudica la competència

La Comissió Europea (CE) va informar ahir que ha obert una investigació en...

Uniqlo llança la seva primera botiga per internet a Espanya

La cadena nipona de roba Uniqlo ha llançat la seva plataforma de venda per internet en...

El sou mitjà cau un 0,2% a Catalunya i se situa en 1.720 euros

El sou mitjà català ha perdut un 0,2% interanual i es queda en 1.720 euros mensuals,...

Enllaços recomanats: Premis cinema