Fins a 70 modalitats d'esports estan a disposició dels gironins de la mà de Decathlon. El 1997 obria les seves portes a Girona i des de llavors ha fet accessible l'esport a moltes persones. Des de llavors s'ha posicionat com una de les marques capdavanteres a oferir un producte amb una excel·lent relació qualitat-preu. Avui es compleixen 20 anys i la botiga de Girona organitza una festa multiesportiva des de les 9 del matí a les 8 del vespre.

La festa començarà agafant forces amb una xocolatada popular entre dos quarts de deu i les onze del matí i a partir d'aquest moment l'esport omplirà l'espai comercial del Mas Gri fins a la nit. Des de patinatge, tennis taula, esports de vela, atletisme, Gimcana, rocòdrom, minitennis, Tir amb arc, zumba, cross training i futbol.

La primera tenda oberta de Decathlon va ser a Lilla, a França, el 1976. Després de 10 anys, l'empresa francesa va veure incrementat el seu volum de venda, fins al punt de traspassar fronteres, instal·lant-se a Alemanya, Espa­nya i el Regne Unit.

El 1992 Decathlon va obrir la seva primera botiga a Espanya, al centre Montigalà de Badalona, al caliu dels Jocs Olímpics de Barcelona. El concepte d'aquesta no només es basava en una botiga que venia articles esportius, Decathlon tenia com a objectiu que les seves tendes fossin un lloc de trobada entre els esportistes, on es permetria provar tots els productes i articles abans de comprar-los i a més en la participació d'esdeveniments. I continua amb la mateixa filosofia.

A Girona va arribar cinc anys després amb una botiga de 2.000 metres quadrats. El 2011 va doblar l'espai i ara mateix ja té més de 100 treballadors esportistes, que atenen més de 70 modalitats.

Durant aquests 20 anys, amb el sentit de fomentar la pràctica esportiva de manera accessible, la companyia francesa ha estat i està present en la vida de milers d'esportistes, amb un total de 150 botigues repartides per tot Espanya. La marca ha deixat clar que fa 40 anys que està innovant per desenvolupar aquells productes esportius que necessiten els consumidors.

Innovació continua

L'exemple més gran d'innovació és la tenda 2 seconds de Quechua. Mitjançant un sistema de desplegat simple, ràpid i intuïtiu per a una instal·lació instantània, els equips de disseny han revolucionat per sempre la pràctica de l'esport a muntanya. I aquesta saga continua des de fa diversos anys.

I Quechua és el principi d'una llarga llista de productes de marca pròpia que han aconseguit fer-se un forat al mercat. Tot això basant-se en dues premisses clau, especialització i innovació. Només centrant-se al màxim en la concepció i el desenvolupament dels productes podem entendre l'èxit de Decathlon, un èxit sostingut i sostenible, construït al llarg dels anys en els quals s'ha vist com la gran família de marques Decathlon creixia fins a les més de 20 que són avui dia.

En els pròxims anys el repte de futur serà la venda omnicanal, on ja s'ha fet una aposta forta dotant les botigues de pantalles per poder trobar els productes que no es troben en els expositors. També és una aposta per al futur l'especialització i els tallers de reparació i postvenda, que comptaran amb més formació tècnica per als seus treballadors esportistes.