Alqvimia ampliarà la fàbrica d'Olot i incorporarà una nova línia de producció

La firma de cosmètica natural va obrir fa dos anys la nova planta, situada al polígon industrial de la Canya, amb una inversió de més d'un milió d'euros . La firma exporta el 50% dels productes i vol potenciar la seva presència a l'Àsia i entrar als EUA

24.05.2017 | 06:56
Idili Lizcano, president del taller Alqvimia

L'empresa Alqvimia, dedicada a la cosmètica natural amb seu a Tortellà, preveu ampliar la fàbrica que té a Olot i incorporar una nova línia de producció, que se sumarà a les dues que ja té, a partir del setembre. La firma va obrir fa dos anys aquesta nova planta, situada al polígon industrial La Canya, amb una inversió de més d'1 milió d'euros amb l'objectiu de centralitzar la producció i el magatzem a un únic lloc i tenir capacitat per créixer en un futur.

Especialitzada en productes d'alta cosmètica que s'elaboren a la Garrotxa a partir d'olis essencials, l'empresa compta amb botigues pròpies a Madrid i Barcelona, i n'obrirà una segona a la capital catalana el mes vinent. Actualment exporta el 50% de la producció, principalment a l'Àsia, on confien continuar creixent però també fer-se un lloc a nous mercats, com ara als Estats Units i l'Índia.

Les dues naus que Alqvimia té a Olot, situades al carrer Vallespir, es van començar a posar en marxa a finals del 2014 amb una primera fase d'obertura del magatzem. El març de l'any següent, van obrir l'altra part on s'ha traslladat tota la producció que es feia a Tortellà i on l'espai s'havia quedat petit. Les noves instal·lacions ocupen un total de 2.000 metres quadrats i han de permetre a la firma tenir més capacitat de producció i al mateix temps escurçar el temps de l'enviament de les comandes. La fàbrica actualment compta amb dues línies de producció però preveuen posar-ne una altra en marxa a finals de setembre d'aquest any, un fet que comportarà la contractació de dues persones més.

L'empresa ha invertit 1 MEUR amb nova maquinària per incorporar processos que fins ara s'havien d'externalitzar –com és l'etiquetatge- al marge dels treballs més artesanals del procés alquímic que es continuaran fent, com és la de macerar les plantes. També s'ha millorat el sistema de traçabilitat. Volem produir-ho tot nosaltres, perquè és la manera de controlar tot el procés, explica el fundador de la firma. Actualment compta amb una plantilla de 45 treballadors. Aquesta planta produeix unes 200.000 unitats a l'any.

En els pròxims mesos també està previst adequar la fàbrica perquè incorpori el disseny de la marca tant a l'interior com a l'exterior, amb una zona de jardins. «Les empreses solen ser poc humanes, sense plantes ni quadres; volem que les nostres oficines i també la fàbrica tinguin bellesa i art», afirma Idili Lizcano tot afegint que «les fàbriques del passat també eren bellesa i que això s'ha perdut.» El respecte pel medi ambient és un altre principi en la seva filosofia del que anomenen economia humanitzada. Treballen amb empreses locals i l'electricitat que consumeixen és a través de la cooperativa Som Energia, que promou les energies renovables.

Ús cosmètic i terapèutic

Creada el 1984, Alqvimia s'ha fet un lloc a l'alta cosmètica amb una gamma de productes (té 170 referències) que elaboren a partir d'olis essencials i de forma natural. Lizcano explica que un dels trets distintius de la marca és la bellesa integral basada en la recerca de l'equilibri entre la salut, el benestar i la bellesa exterior. Actualment tenen un al catàleg un ampli ventall de productes i la previsió és incorporar-n'hi.

Aquest setembre trauran un sabó d'higiene íntima 100% natural després de mesos d'investigació. Entre els productes més venuts, hi ha la gamma 'body sculpture' per moldejar la figura; un reafirmant del bust i la gamma anomenada 'sensuality' formada per una barreja d'olis essencials per potenciar la sensualitat de la dona.

Malgrat el posicionament de la marca, la crisi també els va afectar i molt especialment la pujada de l'IVA del govern del PP fins al 21%. De del 2013 i fins al 2015 han estat anys difícils, admet Lizcano, tot i que afegeix que la cosmètica natural ho ha aguantat millor que no pas la cosmètica convencional. Des de llavors, però, han notat una certa recuperació i de fet la companyia s'ha proposat un canvi d'estratègia en l'aspecte comercial que li ha de permetre seguir creixent.

Un dels reptes de la firma, segons el seu creador, és millorar la distribució i transmetre els valors de la marca i la filosofia que hi ha al darrere. Per això han decidit fer un canvi i convertir centres d'estètica que creuen amb el producte amb franquícies d'Alqvimia des d'on oferiran tractaments i també tallers per a dones, basant-se en el que han anomenat trans-formació. Segons Lizcano, una cosa és tenir una lleixa amb productes i una altra organitzar tallers perquè el consumidor pugui copsar millor el que hi ha darrere la marca, aquest és el gran canvi que estem fent.

Aquesta fórmula ja s'ha començat a aplicar a les botigues pròpies que tenen a Madrid i Barcelona amb una bona acollida. El mes vinent, l'empresa n'obrirà una altra de pròpia al carrer Muntaner de Barcelona d'uns 200 metres quadrats.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Economia

El PIB de la Unió Europea manté un creixement del 0,6% entre abril i juny

El PIB de l'eurozona i de la Unió Europea (UE) va mantenir el seu creixement sense grans...

El port de Barcelona tanca el juliol amb nou rècord de mercaderies

L'equipament assoleix la xifra de 5,6 milions de tones mobilitzades, un 23% més que en el mateix...

La CE estudia ajuts del Govern alemany a Air Berlin i Ryanair se´n queixa

La Comissió Europea (CE) va dir ahir que estudia les ajudes d'Estat rebudes per la...

L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema