Els responsables de grans companyies com Gestamp, El Corte Inglés i CaixaBank van relativitzar l'amenaça que podria suposar per a ells del gegant tecnològic Amazon i es van mostrar segurs de les seves fortaleses per plantar-li cara, encara que han trobat a faltar més control sobre aquesta firma.

Les estratègies empresarials dissenyades per aquestes tres companyies en aquests temps de digitalització i irrupció de noves tecnologies va centrar una de les taules rodones de la XXXIII reunió del Cercle d'Economia.

El president i CEO d'El Corte Inglés, Dimas Gimeno, va ser qui es va mostrar més convençut de la capacitat de la seva companyia per competir amb Amazon, malgrat que tots dos es mouen en l'àmbit del comerç.

«L'experiència física que nosaltres oferim no la podrà donar Amazon. A més, la nostra capil·laritat ens permet estar en molt pocs minuts a prop de qualsevol ciutadà. Si aconseguim que els nostres magatzems i botigues es converteixin també en magatzems i assorteixin de mercaderies, aconseguirem terminis de lliurament que difícilment aquest competidor podrà tenir», va assegurar Dimas Gimeno.

El primer directiu d'El Corte Inglés va lamentar també la dificultat de competir amb agents com Amazon «que no paguen impostos al país que operen», per la qual cosa considera clau que «el món digital i el físic s'acostin» també en aquest àmbit.

De la seva banda, el president de CaixaBank, Jordi Gual, va exposar també les seves fortaleses i va presumir, en concret, que l'entitat bancària va tenir una «afectació zero» en l'últim ciberatac perquè, va dir, «invertim en seguretat».

No obstant això, va admetre que, en el cas que Amazon decidís entrar en el sector bancari, podria representar una competència «ja que compten amb un gran base de clients i tenen reputació».

En aquest punt, va alertar sobre l'entrada de nous agents en el sector bancari que puguin posar en risc «la seguretat i la fiabilitat dels fons». «Cal salvaguardar la xarxa de relacions financeres globals», va recalcar.

El president de Gestamp, Francisco J. Riberas, es va mostrar molt allunyat de visions empresarials com la d'Amazon i va subratllar que la seva estratègia passa per l'excel·lència en el seu àmbit sense intentar entrar en altres negocis.

El màxim responsable del grup espanyol de components d'automoció va centrar la seva intervenció en els reptes que plantegen en el seu àmbit les noves tecnologies i va preveure una «tempesta perfecta» perquè els fabricants de vehicles es veuen obligats a liderar la innovació mentre que han de continuar fent negoci.

Els avenços en el vehicle connectat i la conducció autònoma i la irrupció de nous models de negoci com el del cotxe compartit són alguns dels elements que generen aquesta situació de «tempesta perfecta», segons va explicar.