Enmig del conflicte de l'estiba no tot són problemes per als ports espanyols. Cosco, la naviliera de Xina més gran i quarta en el «rànquing» mundial del transport marítim, ha pres el control de Noatum Ports, primer operador de terminals portuàries d'Espanya controlat fins ara per fons del banc d'inversió JP Morgan, en comprar un 51% de la seva capital per 203,49 milions d'euros.

La transacció inclou a les instal·lacions de contenidors de Noatum Ports a València i en el recinte de Bilbao, així com les terminals ferroviàries Conterail (en el Puerto Seco de Madrid) i Noatum Rail Terminal Zaragoza (situada en la plataforma logística aragonesa).

El desembarcament del gegant xinès del transport marítim en el Grau consolidarà el comerç exterior amb Àsia i reforça a l'emplaçament de València com a porta d'entrada de les importacions i exportacions d'Europa.

Aquesta important transacció es produeix un mes després que el Govern de Mariano Rajoy aconseguís aprovar al Congrés la reforma del règim legal del sector de l'estiba i mentre els treballadors mantenen un calendari de mobilitzacions en l'estiba.

Els estibadores mantenen la convocatòria de vaga a partir de demà quan faran un atur ininterromput de 48 hores, després de finalitzar ahir sense acord la reunió entre sindicats i l'associació d'estibadors.